Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKoivusaari, Juho
dc.date.accessioned2009-12-11T13:29:30Z
dc.date.available2009-12-11T13:29:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/22550
dc.description.abstractKoivusaari, Juho Sakari Sosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa / Juho Koivusaari Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2009. 29 s. Kandidaatintutkielma Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa. Tarkoituksena on esitellä lukijoille kirjallisuuskatsauksen avulla mitä sosiaalinen media on, selvittää miten sosiaalinen media muuttaa liiketoimintaa ja miten sosiaalisen median palveluilla ansaitaan nykyään. Sosiaalisen median käsitteelle ei ole vielä vakiintunut selkeää määritelmää vaan määritelmät ovat vielä melko yleisluontoisella tasolla. Tässä tutkielmassa sosiaalinen media rakentuu sisällöstä, yhteisöistä ja Web 2.0 teknologioista. Määriteltäessä sisältöä, yhteisöä ja Web 2.0 teknologiaa, huomattiin varsinkin Web 2.0 teknologioiden ja yhteisöjen käsitteiden olevan yhä muuttuvassa tilassa. Osallistumistaloudessa käyttäjät otetaan kollektiivisesti mukaan hyödykkeen tuotantoon ja jakeluun internetin välityksellä, osallistumistaloudessa syntyy uudenlaisia hyödykkeitä, ammatteja sekä markkinoita. Osallistumistaloudessa käyttäjät saavat osallistumisestaan lisäarvoa, toisaalta käyttäjiä pidetään uudentyyppisenä omaisuutena heidän tarjoamien ideoiden, sisällön ja tekojen takia. Sosiaaliseen mediaan pohjautuvien palveluiden ansaintamalleina ovat nykyään mainostus, tilauspalvelut tai tuotteiden myyminen. Isolla osalla palveluista ei kuitenkaan ole selkeää ansaintamallia, jolla rahoittaa palvelua. Parhaimmat palvelut osaavat yhdistellä näitä ansaintamalleja tehokkaasti.     en
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheransaintamallien
dc.subject.otherosallistumistalousen
dc.subject.otherliiketoimintaen
dc.subject.otherweb-palveluen
dc.subject.othersosiaalinen mediaen
dc.titleSosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200912114513
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot