University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Opettajan kommunikatiivisten lähestymistapojen vaihtelut oppitunnilla

Thumbnail
View/Open
613.8Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Sajaniemi, Janne
Date
2009
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education

 
Keywords
vuorovaikutus opettajat oppilaat viestintä dialogi puhe
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-200911214464

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23403]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Opettajan herkkyys reagoida oppilaan lähettämiin verbaalisiin ja nonverbaalisiin viesteihin : oppilasnäkökulma 

    Mäenpää, Åsa; Rantala, Päivi (2003)
  • Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta 

    Harjunen, Elina (2002)
    Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ...
  • "Jos opettaja kuuntelee oppilasta, kyllä oppilaskin kuuntelee opettajaa" : dialogisuus opettajan toiminnassa 

    Penttinen, Pauliina (2010)
  • Opettajan ja oppilaan välinen vuorovaikutus klassisessa laulunopetuksessa 

    Jauhiainen, Tuomas (2011)
    Opettajan ja oppilaan välisen vuorovaikutuksen luonne laulunopetuksessa on merkittävä asia oppilaan oppimisen kannalta. Tutkimuksessani selvitän millaista vuorovaikutusta opettajalla on eri oppilaiden kanssa, joilla on ...
  • Experimenting with the structured assessment dialogue in physics and mathematics classes 

    Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus; Bruun, Jesper; Viiri, Jouni (Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA), 2017)
    This study deals with a formal, pre-planned teacher–student discussion, called structured assessment dialogue (SAD) that assesses students’ inquiry competences by combining formative and summative assessments. Six SAD ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre