University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

"Jos opettaja kuuntelee oppilasta, kyllä oppilaskin kuuntelee opettajaa" : dialogisuus opettajan toiminnassa

Icon
5.7 Mb

Authors
Penttinen, Pauliina
Date
2010
Discipline
Teacher EducationLuokanopettajakoulutus
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Keywords
opettajuus dialogi dialogisuus hermeneutiikka oppilaat opettajat
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006244878

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25043]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta 

    Harjunen, Elina (2002)
    Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ...
  • Implementation of dialogic approach of teaching science in Ghanaian grade 7 science classroom 

    Boadi, Joseph (2019)
    The aim of this study was to implement dialogic approach of teaching science in Ghanaian classrooms and how students response to this approach. Despite the moves to change curricula to be more student-centered, the approach ...
  • Promotion of school engagement through dialogic teaching practices in the context of a teacher professional development programme 

    Vasalampi, Kati; Metsäpelto, Riitta-Leena; Salminen, Jenni; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Mäensivu, Marja; Poikkeus, Anna-Maija (Elsevier BV, 2021)
    This study was conducted in the context of a teacher professional development programme that aimed to improve dialogic teaching in the classroom, and it describes the programme and examines the change in teachers' dialogic ...
  • Luokanopettajan kokemuksia opettajan ja oppilaan välisestä kohtaamisesta koulun arjessa 

    Kuusi, Annika (2017)
  • Oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetistä 

    Ojala, Saija; Välisaari, Jouni; Lundell, Jan (Valtakunnallinen LUMA-keskus, 2019)
    Tässä tutkimuksessa selvitettiin oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetista, sen muodostumisesta ja kehittämisestä. Tutkimus pohjautuu fenomenologis-hermeneuttisen tutkimuksen piirteisiin. Oppilaiden ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre