Kohti terapeuttista musiikkikasvatusta
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Individual, family and teacher level correlates of behavioral and cognitive school engagement
Nolvi, Saara (2012)The aim of the present study was to examine predictors of behavioral school engagement and two cognitive school engagement subdimensions, future aspirations and control and relevance of school work. Another matter of ... -
Henkinen hyvinvointi koulun liikuntatunnilla : yläkoulun kahdeksasluokkalaisten ja liikunnanopettajien näkemyksiä aiheesta
Lukkarila, Suvi; Pulkkinen, Salla (2010)Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää nuorten henkistä pahoinvointia aiheuttavia tekijöitä, henkisen pahoinvoinnin näkymistä koulun liikuntatunnilla ja opettajien vuorovaikutuksellisia keinoja kohdata vaikeita sosiaalisia ... -
Cross-lagged associations between problem behaviors and teacher-student relationships in early adolescence
Pakarinen, Eija; Silinskas, Gintautas; Hamre, Bridget K.; Metsäpelto, Riitta-Leena; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Nurmi, Jari-Erik (Sage Publications, 2018)This study investigated the cross-lagged associations between teacher-student relationships and problem behaviors in a sample of 440 Finnish students (half of them identified as being at risk of reading difficulties). The ... -
Vuorovaikutustaidot musiikinopetuksen voimavarana : opettajien kokemuksia vuorovaikutuksen merkityksestä musiikintunnilla
Vuori, Matleena (2018)Vuorovaikutus näkyy arkipäiväisessä elämässä jatkuvasti, mutta on myös tärkeä osa opetusta, oppimista ja opettajan ammattitaitoa. Luokkahuoneessa tapahtuvaa vuorovaikutusta on tutkittu paljon, mutta musiikin aineenopetukseen ... -
Musiikkikasvatus lapsen itsetunnon tukena
Laihia, Anna (2018)Kandidaatintutkielmassani kartoitan, miten musiikinopettaja voi tukea oppilaan itsetunnon kehitystä alakoulussa. Selvitän, mitkä tekijät vaikuttavat lapsen itsetunnon kehitykseen, millaisia ongelmia heikko itsetunto saattaa ...