Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPietilä, Katri
dc.date.accessioned2009-08-03T11:29:19Z
dc.date.available2009-08-03T11:29:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/20965
dc.description.abstract Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vieraan kielen oppilaiden mielipiteitä ja ajatuksia erilaisten oppimateriaalien, lähinnä autenttisen materiaalin, käytöstä kielten opetuksessa. Aikaisemmat tutkimukset ovat selkeästi tuoneet esiin autenttisen oppimateriaalin positiiviset puolet ja sen tarpeellisuuden vieraan kielen opetuksessa. Nämä tutkimukset ovat keskittyneet lähinnä määrittelemään, mitä autenttisuus vieraan kielen opetuksessa on ja minkä katsotaan olevan autenttista materiaalia. Aikaisemmat tutkimukset ovat pohtineet tarkoin myös autenttisen oppimateriaalin ongelmakohtia. Tutkielma perustui kyselylomakkeeseen, jossa tiedusteltiin kahden eri luokka-asteen oppilaiden mielipiteitä siitä, miten he kokivat oppivansa vieraan kielen opetuksessa käytettävistä eri oppimismateriaaleista ja -menetelmistä. Tämän lisäksi pyrittiin selvittämään, kuinka paljon oppijat kokivat käyttävänsä autenttista materiaalia oppitunneilla. Tulokset osoittivat, että oppilaat kokivat autenttisen oppimateriaalin olevan hyödyllistä vieraan kielen opetuksessa ja sitä olevan tarpeeksi tarjolla oppitunneilla. Oppilaat eivät kuitenkaan kokeneet, että ainoastaan autenttisen oppimateriaalin käyttö edistäisi oppimista vaan lähes poikkeuksetta oppilaat kokivat keinotekoisen oppimateriaalin olevan hyödyllistä opetuksessa. Näin ollen tutkimus näyttää toteen erilaisten oppimateriaalien käytön merkityksellisyyden vieraan kielen opetuksessa.en
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.titleBringing real life English into foreign language classrooms: Language learners’ views on the use of authentic and artificial materials in the English language learning classrooms
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200908033241
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.rights.accesslevelopenAccessen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot