Unscrambling the Average User of Habbo Hotel
Johnson, M. (2007). Unscrambling the “Average User” of Habbo Hotel. Human Technology, Volume 3 (2), pp. 127-153. URN:NBN:fi:jyu-2007277. Retrieved from http://www.humantechnology.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
Human Technology: An Interdisciplinary Journal on Humans in ICT EnvironmentsTekijät
Päivämäärä
2007Tekijänoikeudet
© 2007 Mikael Johnson and the Agora Center, University of Jyväskylä
The “user” is an ambiguous concept in human-computer interaction and
information systems. Analyses of users as social actors, participants, or configured users
delineate approaches to studying design-use relationships. Here, a developer’s reference to a
figure of speech, termed the “average user,” is contrasted with design guidelines. The aim is
to create an understanding about categorization practices in design through a case study
about the virtual community, Habbo Hotel. A qualitative analysis highlighted not only the
meaning of the “average user,” but also the work that both the developer and the category
contribute to this meaning. The average user a) represents the unknown, b) influences the
boundaries of the target user groups, c) legitimizes the designer to disregard marginal user
feedback, and d) keeps the design space open, thus allowing for creativity. The analysis shows
how design and use are intertwined and highlights the developers’ role in governing different
users’ interests.
...
Julkaisija
University of Jyväskylä, Agora CenterISSN Hae Julkaisufoorumista
1795-6889
Alkuperäislähde
http://www.humantechnology.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Human technology [245]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Quality in videogames : good design practices
Pylkkönen, Taneli (2019)Tämä tutkimus on keskittynyt löytämään kvalitatiivisia tekijöitä videopeli toteutuksista. Tutkimus on toteutettu tutkimalla olemassa olevia heuristisia arvi-ointimalleja, joiden kivijalkana toimivat hyvät suunnittelukäytänteet. ... -
Relationship-oriented communicative managerial practices to promote effectiveness in long-term multicultural teams : managers' perceptions of their successful practices at a multinational organization
Scholl, Alexandra (2014)The present study examines managerial practices that are perceived to promote multicultural team effectiveness. The objective of the study is to develop a better understanding of multicultural team effectiveness by capturing ... -
Systems & design thinking : from practice to theory in game design
Harja, Jonne (2020)Pelisuunnittelu on sekä tutkimuksellisesti, että ammatillisesti vielä suhteellisen nuori ala. Tämä näkyy jatkuvana muutoksena ja tyytymättömyytenä alalla työskentelevillä sekä aihetta tutkivilla. Erityinen pelisuunnittelussa ... -
Interdisciplinary perceptions on comparing systems analysis and design to the practices of digital service design
Ollila, Markus (2022)Tässä Pro gradu -tutkielmassa syvennytään tunnistamaan yhteneväisyyksiä tietojärjestelmäkehityksen järjestelmäanalyysin ja suunnitteluvaiheiden (System Analysis & Design), sekä digitaalisen palvelumuotoilun (Digital Service ... -
Design as discourse : representation, representational practice, and social practice
Sarkkinen, Jarmo (University of Jyväskylä, 2006)Toimiva vuoropuhelu suunnittelijan ja tilaajan välillä jo tietojärjestelmän suunnittelun alkuvaiheessa tuottaa onnistuneita tietojärjestelmäratkaisuja.Jarmo Sarkkinen tarkasteli väitöskirjatutkimuksessaan niitä tekijöitä, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.