Web-palveluiden (Web Services) haasteet B2B-integraatiossa
Tekijät
Päivämäärä
2006Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma
Tässä tutkielmassa tarkastellaan Web-palveluiden käyttöä B2B-integraatiossa,
siihen liittyvien haasteiden näkökulmasta. Web-palvelut ovat lupaava
teknologia, mutta niiden yleistymiselle on olemassa monia esteitä. Tutkielman
tavoitteena on selvittää mitä haasteita Web-palveluiden käyttöön liittyy B2Bintegraatiossa,
kartoittaa mitä ratkaisuja haasteisiin on olemassa, ja näiden
pohjalta arvioida Web-palveluiden nykytilaa ja jatkonäkymiä. Tutkielman
aihealueeseen on perehdytty yksinomaan kirjallisuuden pohjalta.
Tutkimuksessa on selvitetty Web-palveluiden käyttöön liittyviä haasteita, sekä
kartoitettu niihin esitettyjä ratkaisuja B2B-integraatiossa. Selvityksen pohjalta
on arvioitu Web-palveluiden nykytilaa, sekä arvioitu tulevaisuuden näkymiä.
Tutkimuksessa tuli ilmi, että Web-palveluiden käytön haasteet B2Bintegraatiossa
ovat turvallisuus, luotettavuus, suorituskyky,
liiketoimintaprosessit, transaktiot, sopimukset, laatu, muutokset, tarkkailu ja
vanhat järjestelmät. Haasteiden ratkaisujen suhteen tutkimuksen keskeinen
tulos on, että vaikka Web-palveluiden käytössä on suuriakin haasteita, niin
ydinhaasteet voidaan periaatteessa ratkaista jo tavalla tai toisella. Kasvava
kilpailevien standardien määrä kuitenkin uhkaa Web-palveluiden suotavaa
kehitystä jatkossa, ja kehitystyössä tulisikin keskittyä juuri standardien
yhtenäistämiseen kilpailun sijaan, jotta Web-palvelut säilyttäisivät
alustariippumattomuutensa, ja pysyisivät yhtenäisenä ja helposti sovellettavana
kokonaisuutena.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4987]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Exploring the elements for value co-creation in consumer information systems in B2B context : a case study on the business event industry
Kaaronen, Olli (2014)Tämä tutkielma tarkastelee arvon yhteisluontia verkkopalvelussa B2B-kontekstissa käyttäen tutkimuksen toimialana kaupallisia seminaareja ja koulutuksia. Viitekehyksenä tutkimuksessa käytetään arvon yhteisluonnin mallia ... -
Creating customer value through industrial services : case: Raute Technology Services
Lakka, Eveliina (2014)The role of marketing can be seen as to assist the company on creating superior value for its customers, so that they would succeed against their competitors. Creating superior value has not always been essential, as in ... -
Digitaalisten palveluiden suunnittelu diginatiiveille
Huntington, Tiia (2022)1900-luvun loppupuolella alkanut digitaalinen mullistus on luonut diginatiivien sukupolven, joka on kasvanut modernin teknologian parissa. Teknologian käyttö on ollut heille tuttua jo nuoruuden kehitysvaiheessa, mikä ... -
Strategiset haasteet julkisen sektorin palveluiden digitalisaatiossa Afrikan maissa
Pakola, Henri (2018)Julkisen sektorin digitalisaatio on edennyt kehittyneissä maissa sähköisestä arkistoinnista ja prosessien tehostamisesta kohti kansalaisille ja muille sidosryhmille suunnattujen palveluiden digitalisoimista. Laajempaan ... -
Asiakas palvelun asiantuntijana – Ajankohtaisia tutkimuksia asiakkaan roolista palveluiden tuotannossa (Dunkel, W. & Kleemann, F. (2013) Customers at Work. New Perspectives on Interactive Service Work)
Danaj, Sonila; Mustosmäki, Armi (Työelämän tutkimusyhdistys ry., 2014)Kirja-arvostelu: Dunkel, W. & Kleemann, F. (2013) Customers at Work. New Perspectives on Interactive Service Work. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan. 257s.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.