Pankkipalveluiden laadunhallinta
Tekijät
Päivämäärä
2005Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Tässä tutkielmassa tarkastellaan pankkipalveluiden laadunhallintaa. Pankkipalveluilla
tarkoitetaan pankkien asiakkaille tarjoamia palveluita. Näihin palveluihin
sisältyy sekä perinteiset että elektroniset pankkipalvelut ja laadunhallintaa
käsitellään koko palvelun tuotantoprosessin alueelta. Tämän tutkielman tavoitteena
on tarjota yleiskuva, kuinka pankkipalveluiden laatua voidaan hallita.
Tarkoituksena on keskittyä muutamiin yleisimpiin laadunhallinta ja mittaus
menetelmiin. Menetelmät, jotka eivät sovellu pankkitoimialalle, on rajattu pois.
Palveluiden laadullisuuden hallinta ja mittaaminen on ymmärrettävästi vaikeampaa,
kuin aineellisen olomuodon omaavilla tuotteilla. Palveluiden siirtyminen
elektroniseen muotoon aiheuttaa myös omat ongelmansa. Ratkaisuna kyseisiin
ongelmiin nostetaan esille yleisimpiä laadunhallinta ja mittaus menetelmiä
ja tekniikoita. Suuren painoarvon tulee saamaan alan ammattilaisten näkemykset
alalta. Lopuksi tarkastellaan miten laadullisuuteen voidaan vaikuttaa
pankkitoimialalla.
Tutkielman keskeisimpänä tuloksena voidaan pitää palveluiden laadun mittaamisen
vaikeutta ja eroamista toimialoittain. Palveluiden siirtyminen elektroniseen
muotoon voi aiheuttaa uudentyyppisen toimialaongelman, mutta myös
helpottaa palveluiden laadunhallinnan ja mittaamisen yleistettävyyttä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yliopistot laadun arvioijina : akateemisia käsityksiä laadusta ja laadunvarmistuksesta
Ursin, Jani (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Korkeakoulutuksen laadunvarmistuksella pyritään osaltaan lisäämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen kilpailukykyä ja vetovoimaa. Laadunvarmistus ei ilmiönä ole uusi, mutta käsitteenä ja käytännössä se on moniselitteinen ... -
Laadun oppiminen pienissä yrityksissä : mallin konstruointi ja kehittäminen
Turjanmaa, Pirkko (Jyväskylän yliopisto, 2005)The purpose of the research was to describe and interpret the process of quality learning in small companies and, based on the findings, to construct and develop a model of this process. The overall model was built in two ... -
Sivutoimisen tohtoriopiskelun kehykset kauppatieteissä : johtajat tohtoriputkessa ja opetushallinnon pyörteissä
Malin, Virpi; Takala, Tuomo (Hallinnon tutkimuksen seura, 2014)Tässä puheenvuorossa haluamme kiinnittää huomiota sivutoimisen tohtoriopiskelun problematiikkaan yleensä sekä erityisesti ohjauksen, laadunhallinnan ja liike-elämäyhteistyön näkökulmista. -
Kuntotestauksen hyvät käytännöt 2022
Ahtiainen, Juha; Aho, Jyrki; Husu, Pauliina; Kaikkonen, Piia; Mikkola, Jussi; Kamsula, Jonne (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Suomessa ei ole kuntotestaajille mitään auktorisoitua koulutusta eikä koulutusvaatimuksia. Kuntotestauspalveluja voi periaatteessa tarjota kuka tahansa. Erilaiset toimintaympäristöt ja koulutustaustat näkyvät yhä kirjavina ... -
Communication Health Check : Measuring Corporate Communication Performance
Vos, Marita (Belal A.Kaifi, Ed. & Pub., 2015)A Communication Health Check, based on an existing tool for measuring communication quality, was customized for Finnish companies and supporting software was developed to create an online tool. A pilot measurement procedure ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.