Pankkipalveluiden laadunhallinta
Tekijät
Päivämäärä
2005Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Tässä tutkielmassa tarkastellaan pankkipalveluiden laadunhallintaa. Pankkipalveluilla
tarkoitetaan pankkien asiakkaille tarjoamia palveluita. Näihin palveluihin
sisältyy sekä perinteiset että elektroniset pankkipalvelut ja laadunhallintaa
käsitellään koko palvelun tuotantoprosessin alueelta. Tämän tutkielman tavoitteena
on tarjota yleiskuva, kuinka pankkipalveluiden laatua voidaan hallita.
Tarkoituksena on keskittyä muutamiin yleisimpiin laadunhallinta ja mittaus
menetelmiin. Menetelmät, jotka eivät sovellu pankkitoimialalle, on rajattu pois.
Palveluiden laadullisuuden hallinta ja mittaaminen on ymmärrettävästi vaikeampaa,
kuin aineellisen olomuodon omaavilla tuotteilla. Palveluiden siirtyminen
elektroniseen muotoon aiheuttaa myös omat ongelmansa. Ratkaisuna kyseisiin
ongelmiin nostetaan esille yleisimpiä laadunhallinta ja mittaus menetelmiä
ja tekniikoita. Suuren painoarvon tulee saamaan alan ammattilaisten näkemykset
alalta. Lopuksi tarkastellaan miten laadullisuuteen voidaan vaikuttaa
pankkitoimialalla.
Tutkielman keskeisimpänä tuloksena voidaan pitää palveluiden laadun mittaamisen
vaikeutta ja eroamista toimialoittain. Palveluiden siirtyminen elektroniseen
muotoon voi aiheuttaa uudentyyppisen toimialaongelman, mutta myös
helpottaa palveluiden laadunhallinnan ja mittaamisen yleistettävyyttä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5331]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Laadunhallinnan kirjaukset kuntien varhaiskasvatussuunnitelmissa
Korhonen, Tiina (2020)Tutkimus liittyy varhaiskasvatuksen laadunhallintaan paikallisella järjestäjätasolla. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten kuntakohtaisissa varhaiskasvatussuunnitelmissa on kuvattu paikalliseen laadun arviointiin ... -
Joukkoistamisen laadunhallinta
Väisänen, Sanna (2019)Joukkoistaminen on ongelmanratkaisutapa, jolla valjastetaan avoimen kutsun avulla tavoitettua yleisöä ratkaisemaan annettua tehtävää. Joukolla on suuri potentiaali, mutta tuntemattomalle yleisölle annettu ongelmanratkaisu ... -
Laadunhallintajärjestelmän käyttöönoton perusteet ohjelmistoalan yrityksessä
Sassi, Saara (2020)Ohjelmistotuotannon laatuongelmat ovat saaneet paljon julkisuutta lähiaikoina. Epäonnistuneet SAP -järjestelmät, tietovuodot, kyberhyökkäykset sekä muut epäonnistuneet järjestelmäkokonaisuudet ovat tuottaneet suuria tappioita ... -
Yliopistot laadun arvioijina : akateemisia käsityksiä laadusta ja laadunvarmistuksesta
Ursin, Jani (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Korkeakoulutuksen laadunvarmistuksella pyritään osaltaan lisäämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen kilpailukykyä ja vetovoimaa. Laadunvarmistus ei ilmiönä ole uusi, mutta käsitteenä ja käytännössä se on moniselitteinen ... -
Laadun oppiminen pienissä yrityksissä : mallin konstruointi ja kehittäminen
Turjanmaa, Pirkko (Jyväskylän yliopisto, 2005)The purpose of the research was to describe and interpret the process of quality learning in small companies and, based on the findings, to construct and develop a model of this process. The overall model was built in two ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.