Exploring the practice of human resource development as a field of professional expertise
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2002Oppiaine
KasvatustiedeThe study examined the practice of human resource development (HRD) as a field of professional expertise in Finland from the point of view of a group of practising HR developers. The report is based on six articles published in 1997-2002. The point of departure in this study was that, despite the increase in the employer-sponsored forms of learning in the workplace, HRD, the activity which would take responsibility for such learning has remained ill-defined. The study addressed three main questions: 1) What is the nature and content of the practice of HRD? 2) What is the nature and content of the professional expertise deployed in the practice of HRD? and 3) How is professional expertise in the practice of HRD developed and constructed?
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
951-39-1289-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3568]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tulokkaasta tuottavaksi asiantuntijaksi : perehdyttäminen kehittämisen välineenä eräissä suomalaisissa tietoalan yrityksissä
Ketola, Hannu U. (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Expertise-by-Experience in Child and Family Services : Professionals’ Perspectives on Experiential Knowledge
Kiili, Johanna; Itäpuisto, Maritta (Scandinavian University Press / Universitetsforlaget AS, 2022)This study analyses child and family service professionals’ perceptions of expertise-by-experience. Group and individual interviews with professionals were analysed. The analysis yielded three main dimensions of experiential ... -
Business Cooperation - Improving The Working Life Relevance of Higher Education
Myllymäki, Mikko; Määttälä, Jukka; Hakala, Ismo (IEEE; Czech Technical University in Prague, 2021)Education programmes should provide students with the skills for working life. This is important not only for students, but also for companies. Skills refers, in addition to competence in a specific area, to general ... -
The Role of Previous Workplace Learning in the Development of Adult Teacher Students’ Professional Expertise
Aarto-Pesonen, Leena; Isosomppi, Leena; Leivo, Marjaana (Infonomics Society, 2019)This research describes and seeks for more understanding of the role of previous workplace learning for adult teacher students and its relationship to the development of their professional expertise. Previous refers here ... -
Perehdytys Suomen ympäristökeskuksessa
Hyvärinen, Titta (2024)Tutkielman tarkoituksena oli kuvata perehdytystä työssä oppimisen muotona ja selvittää asiantuntijatehtävissä työskentelevien uusien työntekijöiden kokemuksia perehdytyksestä. Tarkoituksena oli myös selvittää tutkittavilta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.