"Se on erisnimi mut onks se silti sana? : neljäsluokkalaiset määrittelevät metakielen käsitteitä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
School‐entry language outcomes in late talkers with and without a family risk of dyslexia
Caglar‐Ryeng, Ømur; Eklund, Kenneth; Nergård‐Nilssen, Trude (John Wiley & Sons, 2021)Children with familial risk (FR) of dyslexia and children with early language delay are known to be at risk for later language and literacy difficulties. However, research addressing long‐term outcomes in children with ... -
Lexical and grammatical development in children at family risk of dyslexia from early childhood to school entry : a cross-lagged analysis
Caglar-Ryeng, Ømur; Eklund, Kenneth; Nergård-Nilssen, Trude (Cambridge University Press, 2019)The aim of this study was to examine (a) the development of vocabulary and grammar in children with family-risk (FR) of dyslexia and their peers with no such risk (NoFR) between ages 1;6 and 6;0, and (b) whether FR-status ... -
Mulla on ei aikaa : olla-verbin käytön kehittyminen oppijan puheessa
Alila, Jaana (2012)Tiivistelmä – Abstract Tutkimuksessani selvitän, millä tavalla olla-verbin käyttö kehittyy oppijan puheessa ensimmäisen suomen kielen opiskeluvuoden aikana. Lisäksi selvitän, millä tavalla käytön kehittyminen näkyy ... -
Kertomus kertoo kaikkee : tutkimus lasten metatekstuaalisesta tietoisuudesta esi- ja alkuopetusiässä
Kankaanniemi, Laura (2007) -
Kielen kehityksen polut : seurantatutkimus esikielellisen kehityksen vaiheesta koulun alkuun
Määttä, Sira (Niilo Mäki Instituutti, 2018)