Uskoa-verbin kolmas infinitiivi ja siihen liittyvät määritteet vanhoillislestadiolaisessa saarnassa
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kyselytutkimus primääristen verbien ja sekundaarisen tehdä-verbin käytöstä lausekontekstissa
Seppälä, Henna (2024)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan sekundaarisen tehdä-verbin ja kymmenen primäärisen verbien käyttöä suhteessa toisiinsa. Tarkastelussa käytetään apuna erilaisia esimerkkilauseita. Tavoitteena on kartoittaa eroja ... -
Mulla on ei aikaa : olla-verbin käytön kehittyminen oppijan puheessa
Alila, Jaana (2012)Tiivistelmä – Abstract Tutkimuksessani selvitän, millä tavalla olla-verbin käyttö kehittyy oppijan puheessa ensimmäisen suomen kielen opiskeluvuoden aikana. Lisäksi selvitän, millä tavalla käytön kehittyminen näkyy ... -
"Jumalan terve. Mää oon Kallion Aleksi." : häpeäidentiteetin kehittyminen Pauliina Rauhalan romaanissa Taivaslaulu
Lirkki, Mervi (2019)Tarkastelen kandidaatintutkielmassani häpeäaffekteja ja niiden vaikutuksia fiktiivisen romaanin, Taivaslaulun, toiseen päähenkilöön, Aleksiin. Romaanissa häpeäaffektit tulevat esille yksilön ja uskonnollisen yhteisön välisen ... -
Herätysliike kahden kulttuurin rajalla : lestadiolaisuus Karjalassa 1870-1939
Kinnunen, Mauri (Jyväskylän yliopisto, 2004)FL Mauri Kinnunen tutki niitä erityispiirteitä, joita lestadiolaisessa herätysliikkeessä ilmeni sen toimiessa itäisen ja läntisen kulttuurin rajalla Karjalassa. -
"Tää moderni kupla on jo niin iso, että joidenkin koko todellisuus mahtuu sen sisälle" : nuorten vanhoillislestadiolaisten naisten näkemyksiä herätysliikkeen murroksesta
Tikkanen, Saaga (2023)Vanhoillislestadiolaisuus on Suomen suurimpana herätysliikkeenä vakiinnuttanut paikkansa yhteiskunnassamme. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä aikaisemmassa tutkimuksessa havaittu vanhoillislestadiolaisuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.