Uskoa-verbin kolmas infinitiivi ja siihen liittyvät määritteet vanhoillislestadiolaisessa saarnassa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mulla on ei aikaa : olla-verbin käytön kehittyminen oppijan puheessa
Alila, Jaana (2012)Tiivistelmä – Abstract Tutkimuksessani selvitän, millä tavalla olla-verbin käyttö kehittyy oppijan puheessa ensimmäisen suomen kielen opiskeluvuoden aikana. Lisäksi selvitän, millä tavalla käytön kehittyminen näkyy ... -
Kyselytutkimus primääristen verbien ja sekundaarisen tehdä-verbin käytöstä lausekontekstissa
Seppälä, Henna (2024)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan sekundaarisen tehdä-verbin ja kymmenen primäärisen verbien käyttöä suhteessa toisiinsa. Tarkastelussa käytetään apuna erilaisia esimerkkilauseita. Tavoitteena on kartoittaa eroja ... -
Herätysliike kahden kulttuurin rajalla : lestadiolaisuus Karjalassa 1870-1939
Kinnunen, Mauri (Jyväskylän yliopisto, 2004)FL Mauri Kinnunen tutki niitä erityispiirteitä, joita lestadiolaisessa herätysliikkeessä ilmeni sen toimiessa itäisen ja läntisen kulttuurin rajalla Karjalassa. -
"Tää moderni kupla on jo niin iso, että joidenkin koko todellisuus mahtuu sen sisälle" : nuorten vanhoillislestadiolaisten naisten näkemyksiä herätysliikkeen murroksesta
Tikkanen, Saaga (2023)Vanhoillislestadiolaisuus on Suomen suurimpana herätysliikkeenä vakiinnuttanut paikkansa yhteiskunnassamme. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä aikaisemmassa tutkimuksessa havaittu vanhoillislestadiolaisuuden ... -
"Jumalan terve. Mää oon Kallion Aleksi." : häpeäidentiteetin kehittyminen Pauliina Rauhalan romaanissa Taivaslaulu
Lirkki, Mervi (2019)Tarkastelen kandidaatintutkielmassani häpeäaffekteja ja niiden vaikutuksia fiktiivisen romaanin, Taivaslaulun, toiseen päähenkilöön, Aleksiin. Romaanissa häpeäaffektit tulevat esille yksilön ja uskonnollisen yhteisön välisen ...