Lukutaito ja koulumenestys äidinkielessä, matematiikassa ja vieraissa kielissä peruskoulussa kolmannelta yhdeksännelle luokalle
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Toiminnallisen kouluun kiinnittymisen kehittyminen kuudennelta luokalta yhdeksännelle luokalle : yhteys toisen asteen opintojen keskeyttämisriskiin ja seitsemännen luokan yhteenkuuluvuuden tunteeseen
Hilden, Essi (2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten toiminnallinen kouluun kiinnittyminen kehittyy 6. luokalta 9. luokalle ja miten tämä kehittyminen ennustaa toisen asteen opintojen keskeyttämisriskiä. Lisäksi tutkimuksessa ... -
Itseraportoidun koulupinnaamisen määrän muutos kuudennelta yhdeksännelle luokalle sekä sen yhteys päihteiden käyttöön ja rikollisuuteen
Jernfors, Riikka (2021)Koulupinnaaminen on vakava kasvatuksen ja koulutuksen ongelma ja sillä on haitallisia yhteyksiä oppilaan elämän eri osa-alueisiin ja myöhempiin mahdollisuuksiin elämässä. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia, tapahtuuko ... -
Musiikkiluokkaopiskelun vaikutus koulumenestykseen peruskoulussa
Ahlman, Rinna (2014)Tutkielma antaa näkökulmia siihen, millä tavalla musiikkiluokalla opiskelu voi vaikuttaa koulumenestykseen ja miksi. Tavoitteeni oli saada selville, mihin kehityksen osa-alueisiin musiikilla voisi olla vaikutusta ja kuinka ... -
Luokalle jäämisen yleisyydestä ja siihen yhteydessä olevista tekijöistä peruskoulussa
Patamaa, Hannu (1989) -
Oppijaminäkuvien ja suoritusstrategioiden yhteys toisiinsa sekä muutokset ensimmäiseltä kolmannelle luokalle
Harju, Sini (2021)Tutkimuksessa selvitettiin, ovatko laskemisen ja lukemisen oppijaminäkuvat yhteydessä tehtäväsuuntautuneeseen ja tehtävää välttelevään suoritusstrategiaan. Lisäksi selvitettiin, onko sukupuoli yhteydessä oppijaminäkuvien ...