University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Opettajan pedagoginen ajattelu ongelmalähtöisen opetuksen kontekstissa

Thumbnail
View/Open
170.1 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Turunen, Jussi |
Karjalainen, Jaakko
Date
2004
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education

 
Keywords
käyttöteoria opettajat pedagogiikka opetusmenetelmät ongelmalähtöinen oppiminen interaktiivisuus ajattelu
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2004941834

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24542]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Opettajan ja ohjaajan pedagoginen ajattelu osana ammatillista kehittymistä 

    Ranta-Nilkku, Hanna-Reetta (2015)
    Tutkimuksessa tarkastellaan opettajan ja ohjaajan pedagogista ajattelua. Pedagogista ajattelua pidetään opettajan ajattelun ja toiminnan tutkimuksen yhtenä keskeisenä käsitteenä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, ...
  • Läksyjä vai läksyttömyyttä? : luokanopettajien perusteluja kotitehtäville 

    Piipponen, Emma (2017)
  • Oppilaiden ajattelun kehittäminen alakoulussa : opetussuunnitelman odotuksia, opettajien käsityksiä ja käytännön todellisuutta luonnontieteiden opetuksen kontekstissa 

    Vuorma, Miia (2009)
  • Eritrean teachers' perceptions of learner-centred interactive pedagogy 

    Tadesse, Abraham; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Lehesvuori, Sami (Elsevier BV, 2021)
    In most sub-Saharan African countries, mainstreaming learner-centred interactive pedagogy (LCIP) is defined as a policy priority. Similarly, Eritrea has adopted the same policy to seek a solution to its educational challenges. ...
  • Opetus interaktiivisemmaksi : yliopisto-opettajien keinoja interaktiivisuuden lisäämiseen 

    Kattainen, Henrikki; Perälä, Jaakko (2014)
    Pro gradu -tutkimuksessamme tutkimme yliopisto-opettajien keinoja interaktiivisuuden lisäämiseen opetuskontekstissa. Keinoja tarkastellessa olimme kiinnostuneita myös opetta- jien näkemyksistä, millaisia syitä sekä ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre