Sulautettujen järjestelmien hyödyntäminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa
Tässä Pro gradu -tutkielmassa paneudutaan sulautettujen järjestelmien hyödyntämiseen toisen asteen opetuksessa Tieto- ja tietoliikennetekniikan opetussuunnitelmassa. Tutkielmassa tutkitaan LEGO Mindstorms -, Arduino UNO - ja MatrixTSL:n ECIO-järjestelmien soveltuvuutta eri tietotekniikka-alueiden ammatilliseen opetukseen. This Master's Thesis focuses on the utilization of embedded systems in secondary education in the curriculum of Information and Communication Technology. The thesis examines the suitability of the LEGO Mindstorms, Arduino UNO and MatrixTSL ECIO systems for vocational education in various IT fields.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28143]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sulautettujen laitteiden laitteisto- ja ohjelmistoturvallisuus
Vähälummukka, Antti (2020)Tässä työssä selvitetään millaisia laitteisto- ja ohjelmistoturvallisuutta lisääviä ominaisuuksia on käytettävissä nykyaikaisissa sulautettujen laitteiden käyttämissä mikro-ohjaimissa, sekä miten niiden avulla voidaan ... -
Distance Learning with Hands-on Exercises : Physical Device vs. Simulator
Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (IEEE, 2022)This Research to Practice Full Paper presents a comparison between a physical device and a simulator in a distance learning context. Programming embedded devices is very commonly taught using embedded hardware. One of the ... -
Sulautettujen tietoturvakomponenttien käyttö pilviympäristössä
Kuokkanen, Ville (2021)Sulautetut järjestelmät ovat usein hyvin vähäresurssisia, jonka takia tavallisesti käytettyjä salausmenetelmiä ei ole mielekästä käyttää. Erilliset tietoturvakomponentit mahdollistavat salauksen käytön myös prosessointiteholtaan ... -
Digitaalisten osaamismerkkien käyttöönoton kannattavuuden tutkiminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa
Moilanen, Juha (2016)Digitaaliset osaamismerkit ovat tulleet yleiseen tietoisuuteen osaamisen tunnustamisen välineenä. Toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa tätä uutta menetelmää ei ole vielä yleisesti käytetty. Tässä tutkimuksessa ... -
Tekoälyn hyödyntäminen ammatillisessa opetuksessa : koulutuksen järjestäjän näkökulma
Pärnänen, Arto (2021)Tutkielman tavoitteena on selvittää, miten ammatillinen koulutuksen järjestäjä voi hyödyntää tekoälyä omassa opetustoiminnassa. Ammatillisen koulutuksen rahoitusperusteet ovat muuttuneet reformin myötä, sekä myös ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.