Etelä-Korean eSports historia
Internetin antamien mahdollisuuksien myötä pelaaminen on kasvanut yksinkertaisesta viihdepelaamisesta koko maailman laajuiseksi ammattiurheiluksi. Kuitenkaan missään se ei ole ollut yhtä suuri ilmiö kuin Etelä-Koreassa, jossa kilpapelaaminen tuntuu olevan aivan arkipäivää, vaikka monessa muussa maassa ei koko kilpapelaamisen käsitettä tunneta. Etelä-Korean e-Sports kulttuuriin tutustuminen
antaa hyvän käsityksen kuinka suuria ilmiöitä elektroninen urheilu ja kilpapelaaminen
voivat olla. With the capabilities of internet gaming has grown from a simple entertainment to a global professional sport. However it hasn’t nowhere been as big as in South Korea, where competitive gaming seems to be an everyday phenomenon, eventhough most countries doesn’t even know the subject of competitive gaming. Learning about the South Korean e-Sports culture gives a good sense on how big e-Sports and competitive gaming can be.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Punainen viiva kartalla? : Suomen diplomaattisuhteiden synty ja kehitys Etelä-Korean kanssa vuosina 1953-1989
Mäkkylä, Laura (2014)Tutkielmani avaa Suomen Etelä-Korea-suhteiden syntyä ja kehitystä vuosina 1953-1989. Etelä-Korea oli vuonna 2012 Suomen kolmanneksi suurin kauppakumppani Aasiassa tavarakaupalla mitattuna. Suomen Etelä-Korea-suhteiden ... -
Tuottoisan liiketoimintamallin implementoiminen esports-organisaatiossa
Porki, Panu (2020)Tämä tutkimus analysoi esports-organisaatioiden hyväksikäyttämiä liiketoimintamalleja. Esports on urheilun sekä kilpailemisen muoto, jossa kilpailullinen videopelaaminen on organisoitu sekä kaupallistettu urheilun ... -
Testing and implementing a new approach to estimating interregional output multipliers using input-output data for South Korean regions
Jahn, Malte; Flegg, Anthony T.; Tohmo, Timo (Routledge, 2020)Flegg's location quotient (FLQ) is a useful tool for estimating intraregional output multipliers. This paper uses it as one component when estimating interregional multipliers. Using statistical information criteria and ... -
The regionalization of national input-output tables : A study of South Korean regions
Flegg, Anthony T.; Tohmo, Timo (Wiley-Blackwell; Regional Science Association, 2019)This paper uses survey‐based data for 16 South Korean regions to refine the application of Flegg's location quotient (FLQ) and its variant, the sector‐specific FLQ (SFLQ). These regions vary markedly in terms of size. ... -
Puumailoista ylämummoon : Näkökulmia digitaalisten jääkiekkopelien tutkimukseen
Kerttula, Tero (Pelitutkimuksen seura, 2020)Digitaalisten jääkiekkopelien kilpapelaaminen nousi otsikoihin keväällä 2020, kun COVID-19 -pandemian vuoksi jääkiekon suomenmestaruussarja Liiga jouduttiin keskeyttämään. Varsinaisen jääkiekkoviihteen tilalle Telia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.