Nyutexaminerade språklärares syn på lärarutbildningen

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bendtsen, Marina
dc.date.accessioned 2012-11-09T10:22:31Z
dc.date.available 2012-11-09T10:22:31Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Bendtsen, M. (2012, 5.9.2012). Nyutexaminerade språklärares syn på lärarutbildning. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.identifier.issn 1799-0181
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/40216
dc.description.abstract I mitt arbete som lärarutbildare ställer jag mig ständigt frågan hur relevant lärarutbildningen är och hur väl vi inom ramen för utbildningen lyckas förbereda blivande lärare för sitt framtida yrke. Frågan behöver belysas ur olika synvinklar och i föreliggande artikel kommer jag att fokusera på nyutexaminerade språklärares syn på sin utbildning. Vilka aspekter anser de sig ha haft nytta av och vad har varit mindre relevant för deras behov? fi
dc.language.iso swe
dc.publisher Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseries Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.uri http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.rights © Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.subject.other opettajat fi
dc.subject.other tutkimus fi
dc.subject.other opettajankoulutus fi
dc.title Nyutexaminerade språklärares syn på lärarutbildningen fi
dc.type Artikkeli fi
dc.type Article en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201211092897
dc.subject.kota 612
dc.type.uri http://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.version Kustantajan versio
eprint.status http://purl.org/eprint/status/NonPeerReviewed

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record