Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Suorsa, Jenny
dc.date.accessioned 2012-06-13T18:30:05Z
dc.date.available 2012-06-13T18:30:05Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201206131864 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/38029
dc.description.abstract Matkailu on monimuotoinen ja merkittävä ilmiö. Sillä on monenlaisia vaikutuksia niin matkailijoihin kuin matkakohteen väestöön ja ympäristöön. Tämän pro gradu -tutkielman aihe on venäläiset matkailijat Rovaniemellä. Venäläiset matkailijat ovat yksi tärkeimmistä matkailijaryhmistä niin koko Suomessa kuin Rovaniemellä. Matkailijoiden määrä Venäjältä on ollut nousussa, joten on tärkeää tutkia aihetta, jotta matkailua voitaisiin kehittää entisestään kyseiselle matkailijaryhmälle. Tämän työn päätarkoituksena oli tutkia millainen markkinointi vaikuttaa eniten venäläisiin matkailijoihin. Tutkittiin sitä mistä venäläiset matkailijat ovat saaneet tietoa Rovaniemestä, ja mitkä tekijät ovat vaikuttaneet matkakohteen valinnassa. Lisäksi tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia odotuksia venäläisillä oli ennen matkaansa ja täyttyivätkö nämä odotukset. Matkailumarkkinoinnin avulla luodaan kuvaa tietystä kohteesta, ja esimerkiksi näiden kuvien avulla matkailijat muodostavat kohteesta tietynlaisia odotuksia. Odotusten ja kokemusten pohjalta matkailijat muodostavat mielipiteensä siitä, ovatko he tyytyväisiä matkaan. Jos odotukset ovat täyttyneet, matkailija on valmis markkinoimaan kohdetta tuttaville tai matkustaa itse kohteeseen uudestaan. Internet on muuttanut markkinoinnin kenttää ja yritysten on yhä enemmän huomioitava uusia digitaalisen median keinoja markkinointistrategioissaan. Tämä tutkimus osoittaa, että venäläiset ovat ahkeria Internetin käyttäjiä ja siksi on luonnollista, että Internetin käyttö on suosittua myös venäläisten matkailijoiden keskuudessa. Matkailijat sekä hakevat tietoa matkakohteesta että tekevät varauksia Internetin kautta. Suosituksia tuttavilta pidetään myös luotettavina. Venäläiset arvioivat saaneensa hyvin tietoa Rovaniemestä ennen matkaa, ja tiedolla on ollut vaikutusta matkakohteen valinnassa. Suurimpia vetovoimatekijöitä ovat Joulupukki ja luonto. Tutkimuksen tulosten mukaan venäläisten odotukset Rovaniemestä täyttyivät ja he olivat tyytyväisiä matkaansa. Matkailumarkkinointi on siis antanut hyvää kuvaa Rovaniemestä venäläisille matkailijoille. Olisi kuitenkin tärkeää kehittää markkinointia lisää ja etenkin keskittyä Internet-markkinointiin ja siihen, että tietoa olisi helposti ja tarpeeksi saatavilla. Aineisto kerättiin tutkimuslomakkeen avulla. Tutkimukseen osallistui 113 venäläistä matkailijaa ja tutkimus suoritettiin joulukuussa 2011 ja tammikuussa 2012 Rovaniemellä. Tulokset analysoitiin SPSS 19.0. tilasto-ohjelmalla. Tutkimus on kvantitatiivinen.
dc.format.extent 76 s.
dc.language.iso rus
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.title Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
dc.title.alternative Российские туристы в Рованиеми : на материале маркетингого опроса ru
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201206131864
dc.subject.ysa venäläiset
dc.subject.ysa matkailijat
dc.subject.ysa matkailu
dc.subject.ysa verkkomainonta
dc.subject.ysa markkinointi
dc.subject.ysa Internet
dc.subject.ysa Rovaniemi
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Kielten laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Languages en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine venäjän kieli ja kulttuuri fi
dc.subject.method Kvantitatiivinen tutkimus
dc.date.updated 2012-06-13T18:30:06Z

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record