Arvioinnin ja opettajan opetustyylien yhteys oppilaiden koululiikuntakokemuksiin
Date
2012Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta: koettu fyysinen pätevyys, minäkäsitys ja ahdistuneisuus. Tutkimus koostui kahdesta eri osiosta, jolloin arviointia ja opetustyylejä tarkasteltiin erillisinä kokonaisuuksina.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [28165]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oppilaiden kokema kehollisuus koulun liikuntatunneilla : liikunta avain oppilaiden itsetunnon vahvistamiseen?
Pönni, Erkka (2015)TIIVISTELMÄ Pönni, Erkka (2015). Oppilaiden kokema kehollisuus koulun liikuntatunneilla – liikunta avain oppilaiden itsetunnon vahvistamiseen? Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, lii-kuntapedagogiikan pro ... -
Todistus arvioinnin tehtävien toteuttajana : oppilaiden ja opettajien ajatuksia nykyisistä todistuspohjista, niiden merkityksestä ja merkintätavoista
Lamminpelto, Riina; Saarinen, Johanna (2013) -
”Se herättää mun sieluni” : musiikillisen toiminnan merkityksiä musiikkiterapia-asiakkaalle
Helminen, Henna (2021)Kvalitatiivinen tapaustutkimukseni käsittelee asiakkaan musiikilliselle toiminnalle antamia merkityksiä musiikkiterapiassa sekä miten nämä merkitykset näkyvät minäkäsityksen osa-alueilla. Tutkimusasiakkaana oli musiikkiterapian ... -
Onko fyysisellä minäkuvalla yhteyttä psyykkisiin pulmiin?
Tervo, Pirkko (2015)Tiivistelmä Tervo Pirkko. ONKO FYYSISELLÄ MINÄKUVALLA YHTEYTTÄ PSYYKKISIIN PULMIIN? Erityispedagogiikan pro gradu tutkielma. Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden laitos. Ohjaaja: Hannu Savolainen Kevät-2015 66 ... -
Ahdistaako koululiikunta? : yhdeksäsluokkalaisten ahdistuneisuuskokemukset koulun liikuntatunneilla
Sädekoski, Lari (2014)TIIVISTELMÄ Lari Sädekoski (2014). Ahdistaako koululiikunta? Yhdeksäsluokkalaisten ahdistuneisuusko-kemukset koulun liikuntatunneilla. Liikuntakasvatuksen laitos. Jyväskylän Yliopisto. Liikunta-pedagogiikan pro gradu – ...