Kansalaiset kuluttajina : tutkimus kansalaisaktivistien suhteesta kuluttamiseen ja kulutusyhteiskuntaan
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomalaiset vaatemuodin kuluttajina : vaatteiden ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät ja asenteet
Reuna, Nelli (2020)Tämä tutkimus tarkastelee suomalaisten vaatteisiin liittyviä kulutusasenteita. Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, millaiset tekijät vaikuttavat suomalaisten vaatteiden ostopäätöksiin, millaisia kulutusasenteita ... -
Suomalaisten mielikuvia luksuksesta
Pääkkönen, Marianne (2016)Tiivistelmä – Abstract Pro gradu-tutkielmassani tarkoituksena oli selvittää suomalaisten mielikuvia luksuksesta ja löytyykö Suomesta kuluttajatyyppejä, jotka ovat yhteydessä luksuskuluttamiseen. Lisäksi tutkittiin selittävätkö ... -
Fomo-kuluttaminen nuorten kuluttajien keskuudessa sosiaalisen median kontekstissa
Hakkarainen, Lotta (2023)’Fear of missing out’ eli ‘fomo’ on tunnettu ilmiö erityisesti nuorten keskuudessa. Merkittävä fomo-käsitteeseen liittyvä tekijä on sosiaalinen media, joka on myös merkittävä markkinointikanava, jossa tavoitetaan erityisesti ... -
Vastuullinen kuluttaminen : kestävyyden rooli nuorten kuluttajien kulutuskäyttäytymisessä
Lahti, Vilma (2021)Tässä pro gradu -tutkielmassa käsitellään kestävyyden roolia nuorten kuluttajien kulutuskäyttäytymisessä. Aihepiiri on rajattu vastuullisuuden osalta kestävyyteen, koska sitä on käsitelty marginaalisesti aiemmissa ... -
Kuluttaminen ja politiikka : kuluttaja normatiivisten odotusten kohteena ja heijastuspintana
Pekonen, Onni (2007)Tutkimus käsittelee poliittisia kuluttajakuvia ja niiden rakentamista sekä ’kuluttajan’ hyödyntämistä poliittisessa toiminnassa. Tutkimusnäkökulmasta keskeisenä kuluttajan esittämisessä poliittisena toimijana on normatiivisuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.