Miten asennoituminen ja motivaatio viestintä- ja kieliopintoja kohtaan sekä vuorovaikutus- ja kieliosaaminen kehittyvät kandidaattiopintojen aikana?
Gerlander, M., & Torvelainen, P. (2023). Miten asennoituminen ja motivaatio viestintä- ja kieliopintoja kohtaan sekä vuorovaikutus- ja kieliosaaminen kehittyvät kandidaattiopintojen aikana?. In Kielikeskuspäivät 2023 : 4.-5.12.2023, Helsinki, Maanpuolustuskorkeakoulu ja Taideyliopisto. Taideyliopisto. https://www.uniarts.fi/en/documents/assessment-of-skills-and-competence-abstracts-for-the-language-centre-days-2023/#maija-gerlander-and-paivi-torvelainen-university-of-jyvaskyla
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat
Yliopistokoulutus tuottaa akateemista asiantuntijuutta, joka sisältää alakohtaisen substanssiosaamisen lisäksi myös laajempaa asiantuntijaosaamista, kuten yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, kriittistä lukutaitoa sekä kykyä toimia monikielisissä ja -kulttuurisissa konteksteissa. Esitelmässämme tarkastelemme Akateemisen asiantuntijuuden kehittyminen (AAKE) -seurantatutkimuksen pohjalta, millaista on yliopisto-opiskelijoiden asennoituminen ja motivaatio viestintä- ja kieliopintoja kohtaan ja miten he arvioivat vuorovaikutus- ja kieliosaamisensa kehittyneen ensimmäisen ja toisen opintovuoden aikana.
Julkaisija
TaideyliopistoKonferenssi
KielikeskuspäivätKuuluu julkaisuun
Kielikeskuspäivät 2023 : 4.-5.12.2023, Helsinki, Maanpuolustuskorkeakoulu ja TaideyliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://www.uniarts.fi/en/documents/assessment-of-skills-and-competence-abstracts-for-the-language-centre-days-2023/#maija-gerlander-and-paivi-torvelainen-university-of-jyvaskylaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/244355897
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yliopisto-opiskelijoiden monikielisen vuorovaikutusosaamisen kehittyminen kandidaattiopintojen aikana
Gerlander, Maija; Torvelainen, Päivi; Taalas, Peppi; Virtanen, Anne; Tynjälä, Päivi; Kallio, Eeva K. (Prologos; Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Kemian vetovoimatekijät ja opiskelijoiden mielikuvat opiskelusta ensimmäisen opintovuoden aikana
Sinisalo, Mikko (2024)Tässä Pro gradu -tutkielmassa tutkittiin Jyväskylän yliopiston kemian laitoksen vetovoimatekijöitä ja vetovoimatekijöiden muutosta puolen vuoden opintojen jälkeen. Tämän lisäksi selvitettiin opiskelijoiden oletuksia ... -
Kuuntelemisen osoittaminen kirjoittamalla käydyssä yliopisto-opintojen verkkokeskustelussa
Uotinen, Sanna; Tyrväinen, Heli; Valkonen, Leena (Kansanvalistusseura, 2024)Discussion by writing is an important interactive form of study in online studies. The written messages require listening, i.e., stopping to receive and to respond to a text written by a fellow student. We studied online ... -
University students’ perceptions of the effectiveness of a course in communication confidence : a qualitative study
Gerlander, Maija; Alanne, Anne (University of Jyväskylä, 2024)A university pedagogy that emphasises students’ agency and collaborative learning highlights the importance of active participation and interaction, including oral assessment. Students high in oral communication apprehension ... -
Framework for multilingual and intercultural communication competence : bringing forward a pedagogical perspective and assessment for learning
Kokkonen, Lotta; Natri, Teija (University of Jyväskylä, 2024)The fields of intercultural and multilingual communication are in flux, and there is a need to critically view and renew our thinking on the intercultural and multilingual communication competence being taught in higher ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.