Project Based Learning and Integrated STEM-IT Education for 21st-Century Skill Development
Zeeshan, K., Hämäläinen, T., Neittaanmäki, P. (2024). Project Based Learning and Integrated STEM-IT Education for 21st-Century Skill Development. Informaatioteknologian tiedekunnan julkaisuja.105. Jyväskylän yliopisto. URN: URN:ISBN:978-952-86-0343-6
Julkaistu sarjassa
Informaatioteknologian tiedekunnan julkaisuja / Jyväskylän yliopistoPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Khaula Zeeshan, Timo Hämäläinen, Pekka Neittaanmäki and University of Jyväskylä
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-952-86-0343-6ISSN Hae Julkaisufoorumista
2323-5004Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ... -
The Fourth Industrial Revolution and Changes to Working Life : What Supports Adult Employees in Adapting to New Technology at Work?
Nygren, Hanna; Virolainen, Maarit; Hämäläinen, Raija; Rautopuro, Juhani (Palgrave Macmillan, 2020)This chapter aims to increase current understanding of adults' individual learning pathways and needs when adapting to new technology. We review adults' overall technology skills and depict, through chosen examples, how ... -
How pre-service teachers perceive their 21st-century skills and dispositions : A longitudinal perspective
Valtonen, Teemu; Hoang, Nhi; Sointu, Erkko; Näykki, Piia; Virtanen, Anne; Pöysä-Tarhonen, Johanna; Häkkinen, Päivi; Järvelä, Sanna; Mäkitalo, Kati; Kukkonen, Jari (Elsevier Ltd., 2021)Research-based discussions about 21st-century skills are currently needed; 21st-century skills refer to skills that today's students are expected to possess for successful future careers. The ways students perceive these ... -
Opetusteknologia koulun arjessa 2
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Tässä kirjassa esitellään tuloksia vuosina 2009–2011 toteutetusta kansallisesta Opetusteknologia koulun arjessa (OPTEK) - tutkimushankkeesta. Tutkimushanke on kirkastanut tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön haasteita ... -
Musical learning for the development of well-being, well-being approaches to deepen learning : an action research project integrating coaching, positive psychology, mindfulness, and music-making
Dempsey, Tracy (2020)Music-making can be a powerful source of well-being but does not occur in a vacuum. Participation in, and benefits derived from, music-making opportunities is affected by participants' confidence levels, beliefs about their ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.