Jatkuvuus- ja derivoituvuus-käsitteet lukion pitkässä matematiikassa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Visuaalinen tangentti lukion pitkässä matematiikassa
Sauramäki, Arja (2017)Opinnäytetyössä selvitellään lukion pitkän matematiikan opiskelijoiden käsityksiä visuaalisesta tangenttisuorasta (lyh. tangentista). Työ sisältää tietokoosteen tutkielman aihepiirin visuaalisesta tangentista. Lukio-opiskelijoiden ... -
Todistaminen lukion pitkässä matematiikassa
Viertola, Anna-Kaisa (2011)Tutkielma käsittelee todistamista lukion pitkässä matematiikassa. Siinä pyritään kartoittamaan nykytilannetta lähinnä oppikirja-analyysin avulla sekä luomalla katsaus yo-tehtäviin. Lisäksi esitetään yhdenlainen idea ... -
"Ne on vaihtelevia lukuja" : muuttujat viidesluokkalaisten matematiikassa
Muje, Minna (2011)Algebran on useissa tutkimuksissa havaittu olevan oppilaille hankala aihe. Kuitenkin sen opettamisesta tavanomaista aiemmin on saatu myönteisiä kokemuksia. Tämä tutkimus selvitti viidesluokkalaisten valmiuksia käsitellä ... -
Derivaatan ymmärtämiseen tähtäävä oppiminen ja opetus
Hähkiöniemi, Markus (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Useissa ilmiöissä jokin suure riippuu toisesta suureesta. Esimerkiksi ilman lämpötila muuttuu ajan suhteen. Jonain hetkenä lämpötila muuttuu nopeasti ja jonain hetkenä hitaasti. Tällaisia tilanteita voidaan tarkastella ... -
Käsitteiden hierarkioiden muodostuminen yläkoulun matematiikan opetuksessa
Korhonen, Katja (2014)Korhonen, Katja. KÄSITTEIDEN HIERARKIOIDEN MUODOSTUMINEN YLÄKOULUN MATEMATIIKAN OPETUKSESSA. Erityispedagogiikan pro gradu – tutkielma. Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden laitos, 2014, 91 sivua. Julkaisematon. Tämän ...