Building a Smart Campus Application – Usage, Perceptions and Ideas in the Age of AI and Hybrid Learning
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© The Author(s)
During the past decade, the concept of a smart campus has gained significant attention in the academic community. Essentially, the concept of a smart campus is about utilization of novel technology to build valuable services, that integrate to all aspects of the life on campus. Universities around the world have created initiatives to transform their campuses into smart ones, and significant research has been published on the topic. Through a literature review of this existing research, and an empirical case study focusing on user experiences of a particular smart campus mobile application through a theory of application domains, this master’s thesis explores the topic from the viewpoint of smart campus mobile applications. The main goals of this research are to build an understanding of which features and technologies are commonly utilized in support of such mobile applications, whether there’s interest in integrating artificial intelligence to such applications, and which domains of life on campus the applications’ usage serves in practice. The results indicate the domains of Smart Living and Learning dominate the usage and features of smart campus mobile applications, with the applications taking a major role in supporting both daily life, and learning-related activities on physical campus. It was also found that wide variety of technologies are utilized to support the features of these applications, with mobile, data computing & storage, and IoT technology being most common, with artificial intelligence seeing less usage, but significant future potential. Additionally, it was found that several general qualities can increase usefulness and convenience of smart campus mobile applications. With these results, this research provides a theoretical contribution by presenting user-centric viewpoint into what role mobile applications usually play in the context of the smart campus and its application domains. As a practical contribution, this research provides ideas and recommendations that can help educational institutions implement and improve their own mobile applications.
...
Viimeisen vuosikymmenen aikana älykampuksen konsepti on saanut osakseen merkittävää huomiota akateemisessa maailmassa. Käytännössä konseptilla tarkoitetaan arvokkaiden, kampusarjen eri osa-alueisiin integroituvien, ja uusiin teknologioihin pohjautuvien palveluiden luomista ja hyödyntämistä kampuksella. Yliopistot ympäri maailmaa ovat käynnistäneet aloitteita muuttaakseen kampuksensa älykampuksiksi, ja aiheesta on julkaistu merkittävää tutkimusta. Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee aihetta älykampuksen mobiilisovellusten näkökulmasta, hyödyntäen kirjallisuuskatsausta ja empiiristä tapaustutkimusta erään älykampuksen mobiilisovelluksen käyttäjäkokemuksista. Tutkimuksen päätavoitteena on rakentaa ymmärrystä siitä, mitkä ominaisuudet ja teknologiat ovat yleisimmin käytössä älykampuksen mobiilisovelluksissa, onko käyttäjillä kiinnostusta integroida tekoälyä tällaisiin sovelluksiin, ja mihin kampuselämän osa-alueisiin sovellusten todellinen käyttö kohdistuu. Tulokset osoittavat, että älykkään elämisen ja oppimisen alueet hallitsevat älykampus-mobiilisovellusten käyttöä ja ominaisuuksia – sovellukset tukevat merkittävästi sekä päivittäistä elämää, että oppimiseen liittyviä toimintoja fyysisellä kampuksella. Tutkimuksessa havaittiin myös, että laaja joukko teknologioita tukee näiden sovellusten ominaisuuksia. Näistä teknologioista yleisimpiä ovat mobiili, datan laskenta & tallennus sekä IoT-teknologiat. Tekoälyn käyttö on tällä hetkellä vähäisempää, mutta sillä nähdään olevan merkittävää tulevaisuuden potentiaalia. Lisäksi havaittiin, että tietyt yleiset ominaisuudet voivat parantaa älykampuksen mobiilisovellusten hyödyllisyyttä ja kätevyyttä. Näiden tulosten myötä tämä tutkimus tuottaa teoreettista hyötyä esittämällä käyttäjäkeskeisen näkökulman siihen, mikä rooli mobiilisovelluksilla yleensä on älykampuksen ja sen sovellusalueiden kontekstissa. Käytännön hyötynä tämä tutkimus tarjoaa ideoita ja suosituksia, jotka voivat auttaa oppilaitoksia toteuttamaan ja parantamaan omia mobiilisovelluksiaan.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29167]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
University students' perceptions of campus sustainability in Finland
Sotto, Rehna (2023)Globalization contributes to the rapid economic growth, technological transformations, and development of human services. These excellent human innovations raise some questions about the risks to the environment, the ... -
Quantum Algorithm Cards : Streamlining the Development of Hybrid Classical-Quantum Applications
Stirbu, Vlad; Haghparast, Majid (Springer, 2023)The emergence of quantum computing proposes a revolutionary paradigm that can radically transform numerous scientific and industrial application domains. The ability of quantum computers to scale computations implies better ... -
Applicability of hybrid aspen (Populus tremula L. × P. tremuloides Michx.) bark extract as a precursor of rigid carbon foam and activated carbon
Korkalo, Pasi; Varila, Toni; Brännström, Hanna; Hellström, Jarkko; Jyske, Tuula; Lassi, Ulla (Elsevier, 2023)Hybrid aspens have long attracted scientific interest, but the research on their use as feedstocks for chemical applications are still very limited. The bark biomass of the poplar species contains many valuable extractives ... -
Reinforcing strong coupling with hybrid microcavities for polariton chemistry application
Qureshi, Hassan Ali (2021)The light-matter coupling is a physical phenomenon in which optical modes of light are in resonance with the energy level of matter, thus enabling exchange of energy between them. The strong light-matter coupling is achieved ... -
Considering Various Stakeholders' Views in the Design of a Hybrid Stem Learning Environment : Perceptions From Finland and Greece
Mäkelä, Tiina; Pnevmatikos, D.; Immonen, Hanna; Fachantidis, N.; Kankaanranta, Marja; Christodoulou, P. (IATED Academy, 2017)Raising young people’s interest in studies and careers related to science, technology, engineering, and mathematics (i.e., STEM) is an important societal concern both at European and global level. We argue that the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.