What HMC Teaches Us About Authenticity
Etzrodt, K., Kim, J., van der Goot, M., Prahl, A., Choi, M., Craig, M., Dehnert, M., Engesser, S., Frehmann, K., Grande, L., Leo-Liu, J., Liu, D., Mooshammer, S., Rambukkana, N., Rogge, A., Sikström, P., Son, R., Wilkenfeld, N., Xu, K., . . . Edwards, C. (2024). What HMC Teaches Us About Authenticity. Human-Machine Communication Journal, 8, 227-251. https://doi.org/10.30658/hmc.8.11
Julkaistu sarjassa
Human-Machine Communication JournalTekijät
Xu, Kun |
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 the Authors
This paper delves into what the application of authenticity to Human-Machine Communication (HMC) can teach us about authenticity and us as HMC researchers and as a community. Inspired by the 2023 pre-conference “HMC: Authenticity in communicating with machines,” two central questions guide the discussion: How does HMC contribute to our understanding of authentic communication with machines? And how can the concept of authenticity contribute to our sense of self as researchers within the HMC field? Through the collaborative effort of 22 authors, the paper explores the re-conceptualization of authenticity and presents recent areas of tension that guide the HMC research and community. With this paper we aim at offering a gateway for scholars to connect and engage with the evolving HMC field.
Julkaisija
Communication and Social Robotics LabsISSN Hae Julkaisufoorumista
2638-602XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/233340702
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pedagogical Agents Communicating and Scaffolding Students’ Learning : High School Teachers’ and Students’ Perspectives
Sikström, Pieta; Valentini, Chiara; Sivunen, Anu; Kärkkäinen, Tommi (Elsevier, 2024)Pedagogical agents (PAs) communicate verbally and non-verbally with students in digital and virtual reality/augmented reality learning environments. PAs have been shown to be beneficial for learning, and generative artificial ... -
How pedagogical agents communicate with students : A two-phase systematic review
Sikström, Pieta; Valentini, Chiara; Sivunen, Anu; Kärkkäinen, Tommi (Elsevier, 2022)Technological advancements have improved the capabilities of pedagogical agents to communicate with students. However, an increased use of pedagogical agents in learning environments calls for a deeper understanding of ... -
Vuorovaikutusosaaminen ja sen kehittyminen tutkijoiden työssä
Laajalahti, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Ethical Stance and Evolving Technosexual Culture : A Case for Human-Computer Interaction
Rousi, Rebekah (Springer International Publishing, 2021)Issues relating to ethics and how moral principles evolve are imminently engrained in culture. Culture and technology cannot be separated from one another, as both are processes and reflections of social cognition and ... -
Puhekaverina botti : viestivä tekoäly inhimillistettynä vuorovaikutuskumppanina
Laaksonen, Salla-Maaria; Laitinen, Kaisa; Koivula, Minna; Sihvonen, Tanja (Lähikuva-yhdistys, 2020)Viestivät tekoälyt eli luonnollisella kielellä käytävään keskusteluun kykenevät algoritmit ovat yhä tyypillisempiä vuorovaikutuskumppaneita erilaisilla teknologisilla alustoilla. Yksi tyypillinen viestivän tekoälyn muoto ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.