Sosiaalisen median käyttäjän digitaalinen jalanjälki ja sen hallinta
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Avointen lähteiden tiedustelu on noussut keskeiseksi keskustelunaiheeksi etenkin internetin ja Ukrainan sodan takia. Yksi avointen lähteiden tiedustelun sovelluskohde on
sosiaalisen median käyttäjän digitaalisen jalanjäljen tarkastelu. Pahimmassa tapauksessa digitaalinen jalanjälki voi kääntyä käyttäjää vastaan. Sosiaalisen median käyttäjien onkin hyvä
olla tietoinen omasta digitaalisesta jalanjäljestään ja mahdollisista hallintatavoista. Open source intelligence has risen to central point of discussion after emerging
of the internet and war in Ukraine. One of the application of open source intelligence is the
inspection of social media user’s digital footprint. In worst case scenario digital footprint can
turn against the user. Social media user’s therefore should know about their digital footprint
and possible ways to control it
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Käyttäjän digitaalisen jalanjäljen hallinta
Pietiläinen, Toni (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään, miten käyttäjien digitaalinen jalanjälki koostuu esimerkiksi internetin selaamisesta, profiilien luomisesta, julkisista lausunnoista ja laitetiedoista. Myös erilaiset tietovuodot ja rajoitetun ... -
Avointen lähteiden tiedustelun tarkastelu tiedustelulakien näkökulmasta
Siljoranta, Sami (2020)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää mitä tiedustelulaeissa ja niiden esitöissä sanotaan avointen lähteiden tiedustelusta. Tutkimuksen tarkoituksena on myös kuvata lainsäädännön nykytila tässä kontekstissa. Tutkimuksen t ... -
Automaattisten tiedonhankintamenetelmien soveltuvuus avointen lähteiden tiedustelussa
Lindholm, Oskar (2023)Avointen lähteiden tiedustelun haasteeksi on muodostunut digitaalisen tiedon alati kasvava määrä, joka vaikeuttaa relevantin tiedon löytämistä internetistä. Tiedonhankintaa automatisoimalla tiedustelu kykenee keskittämään ... -
Käyttäjän osallistaminen yrityksen sosiaalisen median käyttöönotossa
Rintamäki, Milla (2018)Tämä tutkimus selvittää kirjallisuuskatsauksen ja empiirisen tutkimuksen keinoin, miten käyttäjien osallistamista voidaan vahvistaa yrityksen sosiaalisen median käyttöönottovaiheessa. Käyttäjän osallistaminen (user engagement) ... -
Sosiaalisen median koukuttavuus ja sen negatiiviset vaikutukset käyttäjän psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin
Kunttu, Heli (2022)Sosiaalinen media on yleistyttyään tuonut mukanaan positiivisia mahdollisuuksia, mutta samalla sillä on huomattu olevan haittavaikutuksia ihmisten hyvinvointiin. Sosiaalisen median koukuttavuuden vuoksi käyttäjät voivat ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.