La construction discursive de l'identité de marque de Toms sur son site Internet
Tutkimuksen aiheena on kenkävalmistaja Tomsin brändi-identiteetin muodostuminen heidän verkkosivuillaan. Aihe on ajankohtainen koska brändi-identiteetistä on tullut merkittävä kilpailukeino useiden eri toimialojen markkinoilla. Tarkastelemme aihetta diskurssi- ja argumentaatioanalyysin keinoin, joilla pyrimme havainnollistamaan Tomsin brändi-identiteetin eri ominaisuuksia. Diskurssianalyysin avulla pystyimme tunnistamaan millaisia kielellisiä keinoja verkkosivut pitävät sisällään, mitä diskursseja tekstistä
löytyy ja mitkä ovat brändi-identiteetin ominaisuudet, joita Toms korostaa. Argumentaatioanalyysi puolestaan antoi perustelut brändi-identiteetin ja diskurssien valinnoille. Tässä tutkimuksessa keskityimme
erityisesti retoriikassa käytettyihin olemuksen, tunteiden ja järjen vaikutuskeinoihin. Kyseessä on laadullinen tutkimus, jonka tavoitteena on kuvailla ilmiöitä ja ymmärtää tutkimuksen teemaa syvällisesti.
Aineistona käytimme Tomsin verkkosivujen kohtaan ”impact”, jossa kuvaillaan yrityksen historiaa ja olemassaolon syytä, missiota, vaikutusta ympäristöön ja yhteisöihin. Verkkosivuilta tunnistimme brändiidentiteetin kolme keskeisintä ominaisuutta: innovatiivisuus, hyväntekeväisyys ja kannattavuus. Innovatiivisuus näkyi erityisesti yrityksen historiassa, joka tekee Tomsista poikkeuksellisen toimijan markkinoilla. Hyväntekeväisyys on myös keskeinen osa Tomsin brändi-identiteettiä, jota argumentoidaan vetoamalla lukijan tunteisiin. Viimeisenä brändi-identiteetin osa-alueena on yritystoiminnan kannattavuus, joka luo ristiriitaisuutta. Analyysin tavoitteena on problematisoida identiteetin ristiriitaisuutta ja ymmärtää, miten diskursiivisia ja argumentatiivisia keinoja on käytetty luomaan Tomsin yhtenäinen brändi-identiteetti.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
La beauté botanique de la nature bretonne pour tous : construction multimodale de l’identité d’Yves Rocher sur son site Internet
Suomäki, Annariina (2024)Nykypäivänä yritykset hyödyntävät verkkosivuja mahdollisuutena informoida kuluttajia toiminnastaan, tuotteistaan ja palveluistaan. Tämän lisäksi verkkosivut mahdollistavat yrityksen toimintaa ohjaavien arvojen esittelemisen ... -
La construction multimodale de l’identité de marque de Chanel sur son site Internet français
Salonen, Sanni (2023)Digitalisaatio on kasvattanut yrityksen mahdollisuuksia kerätä näkyvyyttä ja toteuttaa brändi-identiteettiään. Yrityksen verkkosivut koetaan luotettavaksi lähteeksi hakea tietoa yrityksestä, ja alustan monipuolisuus antaa ... -
Evolution du populisme en Finlande : continuités et ruptures dans la construction de l’identité des partis populistes finlandais entre 1959 et 2019
Cazes, Marie (Jyväskylän yliopisto, 2024)Tämä väitöskirja tutkii kolmen suomalaisen populistisen puolueen - Suomen Maaseudun Puolueen, Perussuomalaisten ja Sinisen Tulevaisuuden - identiteettien rakentumista, sekä yleisemmin populistisen identiteetin kehittymistä ... -
La construction langagière de la représentation de la France dans le guide touristique pour enfants finnophones "Patricia Patonki ja riemukas Ranska"
Taskinen, Marjaana (2023)Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on tutkia Ranskan representaatiota suomenkielisille lapsille tarkoitetussa matkaoppaassa Patricia Patonki ja riemukas Ranska. Tutkimme erityisesti sitä, millaisia kielellisiä keinoja ... -
La construction discursive de la légitimité de la Cour pénale internationale (CPI) dans les propos de la Procureure des déclarations préliminaires de l’affaire « Al Hassan »
Silventoinen, Axel (2022)Haagissa sijaitsevan Kansainvälinen rikostuomioistuin (perustettu vuonna 1998, tullut käyttöön 2002) on edelleen kehitteillä oleva instituutio, joka käsittelee kansainvälisiä rikoksia. Tuomioistuin kohtaa mm. ratkaisemattomia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.