Luonnontieteiden ja matematiikan uramahdollisuuksia avattava nuorille paremmin
Nissinen, M. (2024, 20.02.2024). Luonnontieteiden ja matematiikan uramahdollisuuksia avattava nuorille paremmin. Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti. https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/luonnontieteiden-ja-matematiikan-uramahdollisuuksia-avattava-nuorille-paremmin
Julkaistu sarjassa
Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehtiTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja 2024
Jyväskylän yliopisto avasi tänä syksynä pienten ja keskisuurten lukioiden kanssa LUMA-linjapilotin innostaakseen nuoria matematiikan ja luonnontieteiden pariin. Juuri nämä ovat aloja, joilla aikamme suuria globaaleja ongelmia ratkaistaan monitieteisessä yhteistyössä, kirjoittaa varadekaani Maija Nissinen.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISSN Hae Julkaisufoorumista
2984-1607Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/luonnontieteiden-ja-matematiikan-uramahdollisuuksia-avattava-nuorille-paremminJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207634938
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Perustaidoista vauhtia koulutielle: Neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen: kansainvälinen TIMSS 2019 -tutkimus Suomessa
Vettenranta, Jouni; Hiltunen, Jenna; Kotila, Jenni; Lehtola, Piia; Nissinen, Kari; Puhakka, Eija; Pulkkinen, Jonna; Ström, Antti (2020)TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) on kansainvälinen koulutuksen arvioinnin tutkimusohjelma, jossa joka neljäs vuosi arvioidaan neljäs- ja kahdeksasluokkalaisten oppilaiden matematiikan ja ... -
Tulevaisuuden avaintaidot puntarissa: Kahdeksannen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen: kansainvälinen TIMSS 2019 -tutkimus Suomessa
Vettenranta, Jouni; Hiltunen, Jenna; Kotila, Jenni; Lehtola, Piia; Nissinen, Kari; Puhakka, Eija; Pulkkinen, Jonna; Ström, Antti (2020)TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) on kansainvälinen koulutuksen arvioinnin tutkimusohjelma, jossa joka neljäs vuosi arvioidaan neljäsja kahdeksasluokkalaisten oppilaiden matematiikan ja ... -
Lapsuudesta eväät oppimiseen : neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen : kansainvälinen TIMSS-tutkimus Suomessa
Vettenranta, Jouni; Hiltunen, Jenna; Nissinen, Kari; Puhakka, Eija; Rautopuro, Juhani (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2016)Kuinka hyvin neljäsluokkalaiset osaavat matematiikkaa ja hallitsevat luonnontieteitä? Miten he asennoituvat oppimiseen? Kuinka tasa-arvoista osaaminen on alakoulussa? Osaavatko tytöt ja pojat laskea yhtä hyvin? Onko ... -
Suomen tulevaisuuden osaajat : 15-vuotiaiden nuorten lukutaito sekä matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen kansainvälisessä vertailussa : PISA 2000 -tutkimuksen ensituloksia
Välijärvi, Jouni (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2001) -
Enemmän iloa oppimiseen : neljännen luokan oppilaiden lukutaito sekä matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen : kansainväliset PIRLS- ja TIMSS-tutkimukset Suomessa
Kupari, Pekka; Sulkunen, Sari; Vettenranta, Jouni; Nissinen, Kari (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2012)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.