Kun toinen jaksaa ja toinen ei : kestävyydeltään eritasoisten yläasteen ja lukion oppilaiden erot kestävyyttä selittävissä tekijöissä
Tekijät
Päivämäärä
2004Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish schools on the move : students' physical activity and school-related social factors
Haapala, Henna (LIKES Research Centre for Physical Activity and Health, 2017)The school-based promotion of physical activity (PA) is a great opportunity to reach the majority of school-aged children. Aside from many physical health benefits, participation in physical activities can foster social ... -
Tasapainoilua kurinalaisuuden ja tarkoituksenmukaisuuden välillä : oppilaiden ei-toivottuun käyttäytymiseen liittyvän ongelmanratkaisun kehittäminen yhden peruskoulun yläasteen tarkastelun pohjalta
Naukkarinen, Aimo (1999)This qualitative study explores the problem-solving culture associated with students' challenging behavior in an upper comprehensive school (ages 13 to 16). Based on the findings, new possibilities are suggested for ... -
Patterns and trajectories of inequality in physical activity from childhood to adolescence in Kazakhstan
Ng, Kwok; Adayeva, Assel; Abdrakhmanova, Shynar; Whiting, Stephen; Williams, Julianne; Slazhnyova, Tatyana; Kaussova, Galina (Elsevier, 2024)Objective Sociodemographic differences in physical activity (PA) levels during the transition from childhood to adolescence, particularly in Central Asian countries, is lacking. In this study, we examine individual, family ... -
Huomattavat erot liikuntataidoissa sekä fyysisessä kunnossa ja aktiivisuudessa säilyvät läpi murrosiän
Kolunsarka, Iiris (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Nuorten ylipaino, vähäinen fyysinen aktiivisuus ja heikko fyysinen toimintakyky ovat huolestuttavia ilmiöitä sekä maailmanlaajuisesti että Suomessa. Fyysinen aktiivisuus muovautuu osaksi yksilön elämäntapaa jo varhaisessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.