A proposal for a National Competency Framework for Career Professionals
Vuorinen, R., Kasurinen, H., Kettunen, J., Kukkaneva, E., Ruusuvirta-Uuksulainen, O. (2024). A proposal for a National Competency Framework for Career Professionals. Finnish Institute for Educational Research Reports and Working Papers.6. Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos. URN: URN:ISBN:978-951-39-9817-2
Julkaistu sarjassa
Finnish Institute for Educational Research Reports and Working PapersTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Authors and Finnish Institute for Educational Research
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitosISBN
978-951-39-9817-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
2954-1344Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Essential Competencies of Software Professionals : A Unified Competence Gate Framework
Assyne, Nana; Ghanbari, Hadi; Pulkkinen, Mirja (Elsevier BV, 2022)Context Developing high-quality software requires skilled software professionals equipped with a set of basic and essential software engineering competencies (SEC). These competencies and the satisfaction levels derived ... -
National Competency Framework for Career Professionals : Assessment Forms
Kettunen, Jaana; Vuorinen, Raimo; Kasurinen, Helena; Kukkaneva, Eelis; Ruusuvirta-Uuksulainen, Outi (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2024) -
Identifying standards for career professionalism
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Villalba-Garcia, Ernesto; Harrison, Cynthia (Publications Office of the European Union, 2021) -
A multidimensional adapted process model of teaching
Metsäpelto, Riitta-Leena; Poikkeus, Anna-Maija; Heikkilä, Mirva; Husu, Jukka; Laine, Anu; Lappalainen, Kristiina; Lähteenmäki, Marko; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Warinowski, Anu; Iiskala, Tuike; Hangelin, Sanna; Harmoinen, Sari; Holmström, Anni; Kyrö-Ämmälä, Outi; Lehesvuori, Sami; Mankki, Ville; Suvilehto, Pirjo (Springer Science and Business Media LLC, 2022)In the present study, we aimed to specify the key competence domains perceived to be critical for the teaching profession and depict them as a comprehensive teacher competence model. An expert panel that included representatives ... -
Graduating Physiotherapy Students’ Conceptions of their own Competence
Kurunsaari, Merja; Tynjälä, Päivi; Piirainen, Arja (Springer Netherlands, 2018)A competence-oriented approach has recently emerged in higher education and thus far, not much attention has been paid to how “competence” itself is understood in education. The purpose of this study was to examine how ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.