Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorClements, Kati
dc.contributor.authorPasanen, Sara
dc.date.accessioned2023-12-20T07:29:28Z
dc.date.available2023-12-20T07:29:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92414
dc.description.abstractTekoäly on viimeisien vuosien aikana ollut yksi päällimmäisistä puheenaiheista teknologia-alalla. Tekoäly on kehittynyt paljon vuosien saatossa, ja sitä käytetään yhä kasvavissa määrin erilaisissa liiketoimintaan liittyvissä tehtävissä, kuten asiakaspalvelussa. Tutkielmassa käsitellään tekoälyn hyötyjä sekä mahdollisia haittoja asiakaspalvelun näkökulmasta. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvittää, millä tavoilla tekoälyä hyödynnetään asiakaspalvelussa, ja mitkä haitat rajoittavat sen hyödyntämistä. Tämän lisäksi tutkielmassa tutustutaan miten tekoälyn hyödyntäminen vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen. Tutkielma pyrki vastaamaan kysymyksen: ”Miten tekoälyä voidaan hyödyntää asiakaspalvelussa?”. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tulokset osoittivat, että tekoäly asiakaspalvelussa tarjoaa uusia mahdollisuuksia ennen kaikkea asiakaspalvelun tehostamisessa, mutta sen käyttö sisältää myös rajoittavia tekijöitä etenkin tietoturvaan ja asiakastyytyväisyyteen liittyen. Tutkimuksen tuloksia voivat hyödyntää erityisesti yritykset, jotka haluavat ottaa tekoälyn käyttöön asiakaspalvelun tukemiseksi, tai yritykset, jotka haluavat parantaa tekoälypohjaista asiakaspalvelua.fi
dc.description.abstractArtificial intelligence has been one of the main topics of discussion in recent years in the technology sector. Artificial intelligence has developed a lot over the years, and it is used to an ever-increasing extent in various business-related tasks, such as customer service. The thesis discusses the benefits and possible disadvantages of artificial intelligence from a customer service point of view. The purpose of this bachelor's thesis was to find out in which ways artificial in- telligence is used in customer service, and what disadvantages limit its use. In addition to this, the thesis examines how the use of artificial intelligence affects customer satisfaction. The study sought to answer the question: "How artificial intelligence can be utilized in customer service?". The thesis has been conducted as a literature review. The results of the study revealed that artificial intelligence in customer service offers new opportunities above all in enhancing customer service, but its use also contains limiting factors, especially in relation to information security and customer satisfaction. The results of the research can be used especially by companies that want to use artificial intelligence to support customer service, or companies that want to improve artificial intelligence- based customer service.en
dc.format.extent34
dc.language.isofi
dc.titleTekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312208409
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysotekoäly
dc.subject.ysoasiakaspalvelu
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysoasiakaskokemus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot