Arvonmääritysmallien käyttö ja merkitys yrityskauppatilanteessa
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikro- ja pienyrityksen arvonmäärityksen erityispiirteet asiantuntijanäkökulmasta
Alonen, Anni (2023)Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee arvonmääritystä mikro- ja pienyrityskontekstissa. Tutkielma selvittää mikro- ja pienyrityksen arvonmäärityksen erityispiirteitä käytännön asiantuntijanäkökulmasta tarkkaan valikoitujen ... -
Yrityskaupan ja yrityksen arvonmäärityksen onnistuminen pitkällä aikavälillä : ostajan näkökulma
Koskiahde, Essi; Koskiahde, Inka (2018)Tässä pro gradu – tutkielmassa selvitettiin, miten yrityskauppa ja yrityksen arvonmääritys olivat ostajan näkökulmasta tarkasteltuna onnistuneet, kun yrityskaupasta oli kulunut useampi vuosi. Tutkielman kohteena olivat ... -
Listaamattoman yhtiön likviditeettialennus Pohjoismaissa
Tarkkala, Max (2020)Listaamattoman yhtiön arvonmäärityksessä sovelletaan tyypillisesti markkina-arvomenetelmää, jossa kohdeyhtiön arvo perustuu verrokkitransaktioihin tai verrokkiyhtiön arvostustasoon. Mikäli vertailukelpoisia verrokkitransaktioita ... -
Asiantuntijoiden näkemys financial due diligencen merkityksestä osana yrityskauppaa
Kosonen, Linda (2022)Due Diligence on yrityskauppojen yhteyteen vakiintunut termi, jolla viitataan ostettavan tai myytävän kohteen huolelliseen ennakkotarkastamiseen ennen kauppakirjan allekirjoittamista. Due diligence -tarkastuksen tavoitteena ... -
Aineettoman pääoman arvonmääritys osana yrityskaupan arvonmääritystä
Stenbacka, Kristian (2020)Nykyisessä tietotaito- ja teknologiavaltaisessa nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä aineettoman pääoman rooli korostuu entistä enemmän yrityksien arvonmuodostuksessa ja kilpailuedun hankkimisessa. Yrityskauppojen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.