OPS 2024-2027 : avoimet kurssikirjat mahdollistavat paljon
Laasasenaho, K. (2023, 05.10.2023). OPS 2024-2027 : avoimet kurssikirjat mahdollistavat paljon. OSC Blogi. https://osc.jyu.fi/fi/blogi/ops-2024-2027-avoimet-kurssikirjat-mahdollistavat-paljon
Julkaistu sarjassa
OSC BlogiTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 kirjoittajat
Jyväskylän yliopiston OPS-työ 2024–2027 on käynnissä ja on hyvä aika pohtia vaihtoehtoja kurssikirjallisuudeksi. Open access -kirjat eli avoimet kirjat ovat käyttökelpoisia esimerkiksi silloin, kun halutaan kiinnittää erityistä huomiota kurssimateriaalin hyvään saatavuuteen.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, Avoimen tiedon keskus
Alkuperäislähde
https://osc.jyu.fi/fi/blogi/ops-2024-2027-avoimet-kurssikirjat-mahdollistavat-paljonJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/189066726
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Why open educational resources repositories fail : the contribution of quality approaches to the success of repositories
Clements, Kati (University of Jyväskylä, 2016)Over the last two decades, millions of Open Educational Resources (OER) have become freely available for teachers and learners online. These resources are usually accessible through Learning Object Repositories (LORs), ... -
Barriers to open e-learning in public administrations
Stoffregen, Julia Dorothée (University of Jyväskylä, 2017)The use of Open Educational Resources (OERs) is promising as a complementary resource to traditional e-learning courses. Digital learning resources can be accessed on demand and can be developed by a wide range of ... -
Overcoming Cultural Distance in Social OER Environments
Pirkkalainen, Henri; Jokinen, Jussi; Pawlowski, Jan M.; Richter, Thomas (Insticc press, 2014)Open educational resources (OERs) provide opportunities as enablers of societal development, but they also create new challenges. From the perspective of content providers and educational institutions, particularly, cultural ... -
Positive Computing as Paradigm to Overcome Barriers to Global Co-authoring of Open Educational Resources
Nurhas, Irawan; Fries, Thomas de; Geisler, Stefan; Pawlowski, Jan (IEEE, 2018)The adoption of Open Educational Resources (OER) can support collaboration and knowledge sharing. One of the main areas of the usage OER is the internationalization, i.e., the use in a global context. However, the ... -
Avoin oppiminen on täällä
Vallittu, Marjo (Jyväskylän yliopisto, Avoimen tiedon keskus, 2023)Avoin oppiminen on monelle JYU:läiselle jo tuttua, esimerkiksi avoimia oppimateriaaleja tehdään jo paljon. Tavoitteena onkin nyt tukea erityisesti oppimateriaalien avaamista ja niiden löydettävyyttä ohjeiden, linjauksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.