Etnologin sukellus monitieteisen tutkimustiimin jäseneksi
Väkeväinen, N. (2023, 15.09.2023). Etnologin sukellus monitieteisen tutkimustiimin jäseneksi. What the Hela?. https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/hela/ajankohtaista/blogi/aikasemmat-blogitekstit/etnologin-sukellus-monitieteisen-tutkimustiimin-jaseneksi
Julkaistu sarjassa
What the Hela?Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja 2023
Julkaisija
Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/hela/ajankohtaista/blogi/aikasemmat-blogitekstit/etnologin-sukellus-monitieteisen-tutkimustiimin-jaseneksiJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/184957828
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Fondation BotnarRahoitusohjelmat(t)
MuutLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Supporting struggling readers with digital game-based learning
Ronimus, Miia; Eklund, Kenneth; Pesu, Laura; Lyytinen, Heikki (Springer US, 2019)This study investigates the effectiveness of a digital game—GraphoLearn (GL)—in supporting second-grade students who have persistent difficulties with acquiring accurate and fluent reading skills. The participants (N = 37) ... -
Teaching and learning to read in Afrikaans : teacher competence and computer-assisted support
February, Pamela J. (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Foundational English literacy development in India: a randomised-control trial using phonics instruction and GraphoLearn
Bora, Deepti; Patel, Priyanka; Psyridou, Maria; Ruotsalainen, Jenni; Richardson, Ulla; Torppa, Minna (2024)Foundational literacy is a key lever for achieving higher levels of learning and societal wellbeing. However, with an enrolment of over 250 million children in schools, India is currently challenged by learning deprivation. ... -
How Covid-19 Intruded and Improved My Applied LESLLA Research in Progress : Reflections on Research-Design and Research Ethics of an Empirical Serious Game Study on L2 Literacy Support of Adult Migrants in Finland
Malessa, Eva (Literacy Education and Second Language Learning for Adults, 2023)In this paper, I am reporting on the impact the Covid-19 pandemic had on my ongoing doctoral study. Due to the disruptive effects of the pandemic in 2020, it was not possible to carry out planned field-testing with adult ... -
AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development - data from pilot studies
Nieminen, Lea; Malessa, Eva; Rantanen, Vesa; Väkeväinen, Nina; Halttunen, Mika; Aoia, Linda; Richardson, Ulla (2022)Hankkeemme pilottitutkimuksissa tarkasteltiin 1–2-luokkalaisten lasten lukutaidon kehittymistä digitaalisen oppimispelin eri versioiden avulla. Tämä tutkimusaineisto sisältää tutkimukseen osallistuneiden lasten pelilokitiedoista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.