Supervisory discussions during the early childhood education and care student teacher practicum period : the cultural scripts, phases and discourses
Chydenius, H., Ukkonen-Mikkola, T., & Fonsén, E. (2023). Supervisory discussions during the early childhood education and care student teacher practicum period : the cultural scripts, phases and discourses. Early Years: An International Research Journal, Early online. https://doi.org/10.1080/09575146.2023.2252997
Julkaistu sarjassa
Early Years: An International Research JournalPäivämäärä
2023Oppiaine
Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöKoulutusjohtaminenSchool of WellbeingEducational LeadershipTekijänoikeudet
© 2023 the Authors
Practicum periods are an essential part of early childhood education and care (ECEC) teacher training. To support a student’s learning, they need supervision by an expert ECEC teacher to process and analyse information, and supervisory discussions are key forums for that. The aim of this study is to examine the cultural scripts that are identifiable through discourse analysis of supervisory discussions between an ECEC student teacher and a supervising ECEC teacher. In the analysis we focused on the practical cultural script, phases of the supervisory discussions and the structure of the supervisory relationship. The data comprised recorded supervisory discussions. Three discursive phases can be identified in supervisory discussions: (1) the Launching phase, (2) the Reflective phase and (3) the Closing phase. The supervising ECEC teacher is responsible for conducting the discussion and for extending the topics of supervisory discussion. The results of our study show that practices in the ECEC centre dominate supervisory discussions and the role of educational theory remains at the margins. The results further highlight the need to develop collaboration between universities and ECEC centres.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
0957-5146Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/184812066
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This work was supported by the Opetus- ja Kulttuuriministeriö [OKM/37/523/2019].Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opas ohjattua opetusharjoittelua ohjaavalle opettajalle
Mouhu, Heidi; Kurttila, Pasi (Jyväskylän yliopisto; eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto, 2023)Yliopistojen harjoittelukoulut, Norssit, ovat opettajankoulutuksen ytimessä, sillä niissä toteutuvat ohjatut opetusharjoittelut mahdollistavat opettajaksi opiskeleville opettajan työn harjoittelemisen autenttisessa ... -
Konkari kaapissa : ideaaliopiskelija työkokemusta omaavien varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijoiden diskursseissa
Mykkänen, Arttu; Itäkare, Susanna; Paasovaara-Pösö, Salla; Rantavuori, Laura (Suomen varhaiskasvatus ry, 2023)Opiskelijat, joilla on aikaisempaa varhaiskasvatuksen alan työkokemusta, ovat olleet viime vuosina kasvava joukko varhaiskasvatuksen yliopistokoulutuksessa. Aikaisempi tutkimus on antanut viitteitä, että kyseisen ... -
The challenge for school-based teacher educators : establishing teaching and supervision goals
Salo, Age; Uibu, Krista; Ugaste, Aino; Rasku-Puttonen, Helena (Taylor & Francis, 2019)School-based teacher educators (SBTEs) should be able to set goals in two roles – as a teacher and as a supervisor of student teachers. The purpose of the study was to investigate school-based teacher educators’ teaching ... -
Internet ohjauksessa vai ohjaus internetissä? : ohjaajien käsityksiä internetin merkityksestä työvälineenä
Vuorinen, Raimo (Jyväskylän yliopisto, 2006)Sekä kansainvälisessä että kansallisessa koulutus- ja työvoimapolitiikassa on viime vuosina korostettu nuorille ja aikuisille suunnattujen ohjaus- ja neuvontapalvelujen saatavuutta, laadun varmistamista ja palvelumuotojen ... -
Implementation of group based exercises by peer instructors : a feasibility study in the elderly population
Patil, Radhika (2009)Background and purpose of the study By the year 2035, the number of persons ≥ 75 years of age will have doubled in Finland. There is convincing evidence for the importance of regular, moderate intensity physical activity ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.