Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMäntymäki, Helen
dc.contributor.authorKäki, Erin
dc.date.accessioned2023-07-05T04:59:00Z
dc.date.available2023-07-05T04:59:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88231
dc.description.abstractTämä kandidaatintutkielma käsittelee niitä kommunikatiivisia keinoja, jotka ovat tunnistettavissa faniyhteisö ARMY:n käyttäessä (#)BTSLoveMyself hashtagia. Hashtag on osa UNICEF:in ja eteläkorealaisyhtye BTS:n yhteistä LOVE MYSELF- kampanjaa, joka tukee nuoria ja pyrkii yhdistämään heitä yhteiseen keskusteluun ympäri maailmaa, levittäen sanomaa itsensä rakastamisen tärkeydestä. Tarkastelussa ovat faniyhteisön yhteisöllisyyden rakentuminen, kielen keinot toteuttaa hashtagille asetettuja käyttötavoitteita, sekä kampanjan sanoman toteutuminen faniyhteisön twiiteissä. Tutkimus keskittyy LOVE MYSELF-Twitter tilin, sekä faniyhteisön twiitteihin tilillä. 66 twiittiä valikoitui tarkempaan analyysiin. Tutkimus sovelsi menetelmiä aikaisempien tutkimusten valossa, yhdistäen diskurssintutkimusta ja SFL-teoriaa (Systemic Functional Linguistics), sekä hyödyntäen Michele Zappavignan (2011, 2015) ja Peter Wikströmin (2014) tutkimuksia hashtagien käytöstä. Tutkimus totesi hashtagin käytön korreloivan yhteisöllisyyden tunteen lisäämiseen faniyhteisössä, ja kykeni erittelemään keinoja, joilla tämä saavutettiin niin fanien itsensä toimesta kuin LOVE MYSELF- tilin keinoista aktivoida käyttäjiä hashtagin käyttöön. Kommunikatiivisia keinoja tunnistetiin pääosin yhteisö- mutta myös yksilötasolla, yhdistäen näiden kohtaamisen eri konteksteissa.fi
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the communicative functions that can be identified in the ARMY fan community’s use of (#)BTSLoveMyself. The hashtag is part of the LOVE MYSELF-campaign by UNICEF and BTS, which supports young people around the world while speaking for the importance of loving oneself. The main focus is on the way the fan community builds a sense of belonging to the community, ways in which language performs through the hashtag, and in how the campaign's message is present and spread in the fan community’s tweets while the hashtag is present. The LOVE MYSELF- official Twitter account was the main focus for data, as 66 tweets both by the account and fans were chosen for further analysis. The study applied methods in the light of previous studies, such as discourse analysis and SFL-theory (Systemic Functional Linguistics), as well as studies on hashtags by Michele Zappavigna (2011, 2015) and Peter Wikström (2014). The study revealed hashtag use to correlate with the built sense of community to increase within the fan community, and was able to specify functions that correspond to it, both in the fan community and in the LOVE MYSELF-account, particularly its ways to engage users to use the hashtag. Communicative functions could be identified mostly related to community use, but also to an individual level, linking the two in different contexts in the analysis of tweets.en
dc.format.extent20
dc.language.isoen
dc.titleCommunicative functions of #BTSLoveMyself on Twitter
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202307054370
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoTwitter
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysofanius
dc.subject.ysoaihetunnisteet
dc.subject.ysokielitiede
dc.subject.ysoverkkokeskustelu
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysoTwitter
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoonline communities
dc.subject.ysocommunication
dc.subject.ysofandom
dc.subject.ysohashtags
dc.subject.ysolinguistics
dc.subject.ysoonline discussion
dc.subject.ysointeraction


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot