Considering privacy : an analysis of players’ experiences of a serious privacy game for software engineers
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Yksityisyyden käsitteen ja sen välillä, miten yksityisyys toteutetaan ohjelmistoissa, on kuilu. Ohjelmistokehittäjät pitävät yksityisyyttä usein toissijaisena huolenaiheena, eikä heillä ole tarvittavaa tietoa rakentaakseen ohjelmistoja kunnolla yksityisyyden näkökulmasta. Tuisku Sarralan kehittämä Privacy is not dead!-pelin tavoitteena on opettaa insinööreille tarvittavia työkaluja yksityisyysajattelunsa kehittämiseen. Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkittiin työkalun ensimmäiseen kokeilukierrokseen osallistuneiden ohjelmistosuunnittelijoiden kokemuksia. Osallistujat pelasivat joko koko peliä tai kontrolliversiota. Tämän tutkielman tulokset paljastivat parannuskohteita pelissä ja että lumeryhmä piti peliä pelattavampana ja hyödyllisempänä kuin toinen ryhmä. Lisätutkimusta tarvitaan, jotta saadaan kokonaisvaltainen käsitys pelin arvosta opetusvälineenä ja käytännöllisenä työkaluna. There exists a gap between privacy as a concept and how privacy is executed in software. Software engineers often consider privacy a secondary concern and they do not have the necessary knowledge to properly build software with privacy in mind. Privacy is not dead!-game developed by Tuisku Sarrala aims to teach engineers needed mental tools to develop their privacy thinking. This thesis investigated the experiences of the software engineering students that participated in the first trial of the game. The students either played the experimental game or a control version. The results from this trial uncovered areas of improvement and that the control group actually found the game more playable and useful than the experimental-game group. Further research is needed to get a holistic view of the game’s value as an educational and practical tool.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29739]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Gamifying the Escape from the Engineering Method Prison
Kemell, Kai-Kristian; Risku, Juhani; Evensen, Arthur; Abrahamsson, Pekka; Dahl, Aleksander Madsen; Grytten, Lars Henrik; Jedryszek, Agata; Rostrup, Petter; Nguyen-Duc, Anh (IEEE, 2018) -
Probing into the Usage of Task Fingerprinting in Web Games to Enhance Cognitive Personalization : A Pilot Gamified Experience with Neurodivergent Participants
Paulino, Dennis; Ferreira, Joana; Netto, André; Correia, Antonio; Ribeiro, José; Guimarães, Diogo; Barroso, João; Paredes, Hugo (IEEE, 2024)Microtasks have become increasingly popular in the digital labor market since they provide easy access to a crowd of people with varying skills and aptitudes to perform remote work tasks that even the most capable algorithmic ... -
CCTV-Exposure: System for Measuring User’s Privacy Exposure to CCTV Cameras
Turtiainen, Hannu; Costin, Andrei; Hämäläinen, Timo (Springer International Publishing, 2022)In this work, we present CCTV-Exposure – the first CCTV-aware solution to evaluate potential privacy exposure to closed-circuit television (CCTV) cameras. The objective was to develop a toolset for quantifying human exposure ... -
Clustering to define interview participants for analyzing student feedback : a case of Legends of Learning
Karimov, Ayaz; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi (2023)Within the last decade, different educational data mining techniques, particularly quantitative methods such as clustering, and regression analysis are widely used to analyze the data from educational games. In this research, ... -
Supporting struggling readers with digital game-based learning
Ronimus, Miia; Eklund, Kenneth; Pesu, Laura; Lyytinen, Heikki (Springer US, 2019)This study investigates the effectiveness of a digital game—GraphoLearn (GL)—in supporting second-grade students who have persistent difficulties with acquiring accurate and fluent reading skills. The participants (N = 37) ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.