Teaching classic put to the test : Do tongue twisters work for L2 pronunciation?
Tergujeff, E., & Kuronen, M. (2023). Teaching classic put to the test : Do tongue twisters work for L2 pronunciation?. Foreign Language Annals, 56(2), 381-400. https://doi.org/10.1111/flan.12671
Julkaistu sarjassa
Foreign Language AnnalsPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 The Authors. Foreign Language Annals published by Wiley Periodicals LLC on behalf of ACTFL.
Tongue twisters are a controversial pronunciation teaching classic. Whereas some see tongue twisters difficult and frustrating for learners, others find them fun and motivating. This study was inspired by these opposing views and the fact that previous studies have failed to offer convincing proof of whether this technique works for L2 pronunciation learning. This study approaches the question with a teaching experiment. Participants were 28 learners of L2 Swedish. Half of them trained with tongue twisters and half with authentic sentences. Training focussed on two sounds typically difficult for the learners, who were tested before and after the training period. Further, the participants were surveyed to grasp their tongue-twister experiences. Results reveal that tongue twisters were mostly viewed positively and lead to better pronunciation development than training with authentic sentences. Hence, the study demonstrates that tongue twisters now have research-based potential as a successful L2 pronunciation teaching technique.
...
Julkaisija
WileyISSN Hae Julkaisufoorumista
0015-718XAsiasanat
Alkuperäislähde
http://dx.doi.org/10.1111/flan.12671Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176460789
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Svenska Litteratursällskapet i FinlandLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Transfer in Finnish EFL learners’ pronunciation of alveolar and post-alveolar fricatives and affricates
Kovanen, Matti (2023)Suomalaiset puhuvat englantia yleisesti ottaen hyvin. Suomalaisten puhumaa englantia kuitenkin varjostaa rallienglantina tunnettu aksentti, jonka muodostaa pitkälti suomen kielen äänteiden, etenkin konsonanttien, siirtäminen ... -
Språklärares upplevda kompetens och känslor vid undervisning och bedömning av uttal : en jämförelse mellan lärare i svenska och andra språk
Heinonen, Henna; Lintunen, Pekka (Itä-Suomen yliopisto, 2024) -
Mitä oppilaat pitävät varhaisesta A1-kielen opetuksesta ja millainen käsitys heillä on omasta osaamisestaan?
Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari; Peltoniemi, Annika; Hansell, Katri (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuoden 2020 alusta kieltenopiskelu on aloitettu Suomessa vuosiluokalla 1. Opetussuunnitelman perusteissa korostetaan, että opetuksen tulee olla ikätasolle sopivaa ja herättää myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä vahvistaa ... -
Lärarnas uppfattningar av att inleda undervisningen i A1-språk i årskurs 1
Hansell, Katri; Peltoniemi, Annika; Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Since 2020, the teaching of the A1 language starts in grade 1. In order to study the shift to an earlier start to the teaching of the A1 language, a survey of the teaching of A1 languages in grade 1 was carried out with ... -
Connecting chronotopes and language ideologies : Educator views on migrants’ majority language use in vocational education
Puranen, Pauliina (2024)This study explores the role of language and migrant students’ language use in the interplay of chronotopes (Bakhtin 1981) and language ideologies (Blommaert 1999) in vocational education and training (VET) in Finland. The ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.