Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorClements, Kati
dc.contributor.authorNärvänen, Milja
dc.date.accessioned2023-05-12T05:27:50Z
dc.date.available2023-05-12T05:27:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86922
dc.description.abstractKuluttajan ja verkkokaupan välistä luottamusta pidetään suurimpana verkkokaupan kasvua rajoittavana tekijänä. Selkeä määritelmä luottamukselle on kuluttajan tapa vähentää riskiä. Verkkokaupoilla on monia eri tapoja vaikuttaa luottamuksen syntyyn. Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää kuluttajan luottamukseen vaikuttavia tekijöitä mobiilikaupankäynnissä. Kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa määritellään mobiilikaupankäynti, mobiiliostaminen ja kuluttajan online-luottamus. Kuluttajan online-luottamuksen määritelmän yhteydessä esitellään luottamuksen siirtoteoria. Tutkielmassa nostetaan esille myös luottamuksen vaikutus mobiiliostamisen hyväksymisessä. Tuloksissa eritellään erilaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat kuluttajan luottamukseen mobiilikaupankäynnissä ja elektronisessa kaupankäynnissä.fi
dc.description.abstractThe trust between the consumer and the online store is considered the biggest factor limiting the online store's growth. A clear definition of trust is the consumer's way of reducing risk. Online stores have various ways to influence the creation of trust. The purpose of this thesis is to identify factors affecting consumer trust in mobile commerce. The bachelor's thesis was constructed as a literature review. The study defines mobile commerce, mobile shopping, and consumer online trust. The transfer theory of trust is presented in the context of defining consumer online trust. The study also highlights the impact of trust on the acceptance of mobile shopping. Results identified various factors that affect consumer trust in mobile commerce and electronic commerce.en
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.subject.otherelektroninen kaupankäynti
dc.subject.othermobiilikaupankäynti
dc.subject.othermobiiliostaminen
dc.titleKuluttajan luottamukseen vaikuttavat tekijät mobiilikaupankäynnissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305122999
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysoluottamus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot