Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLaine, Päivi
dc.contributor.authorMaijala, Minna
dc.contributor.authorMäntylä, Katja
dc.contributor.editorMäkipää, Toni
dc.contributor.editorHilden, Raili
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.date.accessioned2023-04-25T06:42:54Z
dc.date.available2023-04-25T06:42:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationLaine, P., Maijala, M., & Mäntylä, K. (2023). Kestävän kehityksen periaatteet kielenoppimisen arvioinnissa. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), <i>Kielenoppimista tukeva arviointi</i> (pp. 162-183). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.124924" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.124924</a>
dc.identifier.otherCONVID_182827384
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86561
dc.description.abstractSustainable development is included in curricula in many countries – from primary to tertiary education, as well as in teacher training. Its principles also encompass language teaching, e.g., through enhancing equality of languages, multilingualism and multiculturalism. Several ethical issues are linked to sustainable development goals, which can be considered part of language teaching and assessment. Based on questionnaire data, this article addresses language teachers’ views on sustainable development and its connection to assessment of language learning. The results show that language teachers (N=29) do not recognize the link between assessment and teaching practices that follow sustainable development principles. Engagement and peer assessment seemed to be a way to support sustainable development principles in language teaching. Further, the results indicate that language teachers need more information about the effects of ethical assessment on supporting language learning and social sustainability.en
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielenoppimista tukeva arviointi
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/issue/view/9173
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKestävän kehityksen periaatteet kielenoppimisen arvioinnissa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304252674
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-75-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange162-183
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry 2023
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysotasa-arvo
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysokulttuurinen kestävyys
dc.subject.ysomonikulttuurisuus
dc.subject.ysotulevaisuuskasvatus
dc.subject.ysososiaalinen kestävyys
dc.subject.ysooppilasarviointi
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysokyselytutkimus
dc.subject.ysokestävä kehitys
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2399
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15028
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6333
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p26169
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10647
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22819
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21005
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7111
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10631
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8470
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.124924
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright