Välivuosi yhteiskunnan superopiskelijoiden silmin : kuinka suoraan lukiosta yliopistoon jatkaneet opiskelijat merkityksellistävät välivuoden
Kandidaatintutkielman tavoitteena on selvittää, kuinka suoraan lukiosta yliopistoon jatkaneet opiskelijat merkityksellistävät välivuoden. Sen tarkoituksena on yhteiskuntaetnologian tavoin esitellä uusia näkemyksiä aiheeseen, ei etsiä ratkaisua välivuosikeskusteluun. Tutkimuksen aineistona toimii kolmelle suoraan lukiosta yliopistoon jatkaneelle opiskelijalle suoritetut haastattelut, jotka on analysoitu laadullisella sisällönanalyysilla.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yliopistosta työelämään : opintopolun työelämäorientaatiota tukemassa
Penttinen, Leena; Karhu, Kaisa; Liimatainen, Jaana O.; Keskinarkaus, Pauliina; Skaniakos, Terhi; Palonen, Teija; Markkanen, Jaana; Perttunen, Anita; Kemppainen, Tiina; Piirainen, Arja; Sjögren, Tuulikki; Böök, Marja Leena; Lonkila, Helena; Pirinen, Hanna; Virkkunen, Riina; Virtanen, Anne; Laitinen, Hanna; Anttonen, Tapio (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Hops-ohjaus : osaamista, yhteistyötä ja hyvinvointia
Penttinen, Leena; Skaniakos, Terhi; Ansela, Maarit; Plihtari, Elina (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Lukioaikaisten oppiainevalintojen ja opinto-ohjauksen yhteys bio- ja ympäristötieteiden opiskeluun
Lammi, Laura (2019)Suomalaisilta lukiolaisilta kysyttäessä yleisin syy lukiokoulutuksen suorittamiselle on sen kyky tarjota jatko-opintojen kannalta tarpeellisia tietoja ja taitoja. Nämä mahdollistetaan laadukkaan opetuksen ja opinto-ohjauksen ... -
Minustako maisteri? : maisteriklinikka tietotekniikan opiskelijoiden ohjauksen tehostamisessa
Neittaanmäki, Pekka; Kankaanranta, Marja; Neittaanmäki, Reeta (Koulutuksen tutkimuslaitos : Agora Center, 2004) -
Muutoksista mahdollisuuksiin : ohjauksen uutta identiteettia etsimässä
Nissilä, Pia; Varis, Eija; Parkkinen, Juha; Puukari, Sakari; Lairio, Marjatta; Puukari, Sauli (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2001)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.