Comment Sanna Marin est-elle representée dans deux articles de journaux franco-phones?
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän tutkielman tarkoituksena on vertailla kahta ranskankielistä aikakauslehden artikkelia (Le Journal
des Femmes ja L’Illustré). Nämä lehdet julkaisivat artikkelin Sanna Marinista sen jälkeen, kun hänet valittiin
Suomen pääministeriksi vuonna 2019. Media on tiedon ja viestinnän väline, mutta se vaikuttaa myös ta paamme nähdä asiat.
Tutkimuksen pääkysymys on se, millaisena henkilönä Sanna Marin esitetään näissä aikakauslehtiartikkeleissa. Tämä tutkimuksen teoreettinen viitekehys sijoittuu diskurssianalyysin kentälle. Kyseessä on laadullinen tutkimus. Tutkielma keskittyy representaation käsitteeseen selvittääkseen kuvaa, jonka nämä artikkelit antavat nuoresta pääministeristä. Lisäksi tutkielma analysoi käytettyä kieltä.
Suoritetun analyysin perusteella on päädytty siihen, että Sanna Marin on esitetty näissä sanomalehdissä
lähes identtisesti: Marin nuorena johtajana, Marin päättäväisenä naisena, Marin ympäristönsuojelijana,
Marin tavallisena politiikkona. Näin ollen neljä representaatiota on esitetty
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
La construction langagière de la représentation de la France dans le guide touristique pour enfants finnophones "Patricia Patonki ja riemukas Ranska"
Taskinen, Marjaana (2023)Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on tutkia Ranskan representaatiota suomenkielisille lapsille tarkoitetussa matkaoppaassa Patricia Patonki ja riemukas Ranska. Tutkimme erityisesti sitä, millaisia kielellisiä keinoja ... -
La beauté botanique de la nature bretonne pour tous : construction multimodale de l’identité d’Yves Rocher sur son site Internet
Suomäki, Annariina (2024)Nykypäivänä yritykset hyödyntävät verkkosivuja mahdollisuutena informoida kuluttajia toiminnastaan, tuotteistaan ja palveluistaan. Tämän lisäksi verkkosivut mahdollistavat yrityksen toimintaa ohjaavien arvojen esittelemisen ... -
Un mouvement de colère ou une contestation pacifique ? : la représentation du mouvement Black Lives Matter après la mort de George Floyd dans des articles du Figaro et du Monde
Ruuti, Johanna (2021)Diskurssianalyysin avulla selvitimme tässä tutkimuksessa, millaisessa valossa lehdet Le Figaro ja Le Monde näyttävät Black Lives Matter -liikkeen ja sen nimissä tapahtuvat mielenosoitukset. Molemmista lehdistä valitsimme ... -
La construction discursive de l'identité de marque de Toms sur son site Internet
Berrahma, Vilma (2024)Tutkimuksen aiheena on kenkävalmistaja Tomsin brändi-identiteetin muodostuminen heidän verkkosivuillaan. Aihe on ajankohtainen koska brändi-identiteetistä on tullut merkittävä kilpailukeino useiden eri toimialojen markkinoilla. ... -
"And if you keep smiling like that, people will think you're stupid" : le stéréotype de la Parisienne représenté par le personnage de Sylvie Grateau de la série télévisée Emily in Paris
Huumo, Jenica (2022)Tutkimuksemme aiheeksi valikoitui pariisilaisnaisen representaatio Netflixin alkuperäissarjassa Emily in Paris. Erityisesti koronapandemian aikana suoratoistopalveluiden suosio on kasvanut räjähdysmäisesti asettaen yhä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.