Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSkippari, Mika
dc.contributor.authorLehto, Emmi
dc.date.accessioned2022-11-21T06:35:44Z
dc.date.available2022-11-21T06:35:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83992
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa kuluttajien asenteita henkilökohtaisen datan hallinnointiin liittyen – erityisesti markkinoinnin konseptissa. Pyrkimyksenä on tuoda lisää tietoa kuluttajien kokemista heikkouksista ja vahvuuksista nykymuotoisissa järjestelmissä jakaa ja hallinnoida henkilökohtaista dataa. Tutkimuksessa tullaan selvittämään, voisiko digitaalinen identiteettilompakko ratkaista nykymuotoisessa datanhallinnointijärjestelmässä havaitut puutteet. Samalla käydään läpi järjestelmän mahdollistavan lohkoketjuteknologian toiminnallisuus ja hyödyt. Motiiveina tutkimuksen taustalla toimivat paitsi henkilökohtainen kiinnostus kuluttajadataa, identiteettilompakkoa kohtaan sekä lohkoketjuteknologiaa koskevan tutkimuskirjallisuuden vähäisyys Suomessa. Tutkimuksessa käsitellään aluksi mitä henkilödatalla ja tästä muodostuvalla, markkinoinnin käyttötarkoituksiin hyödynnettävällä massadatalla tarkoitetaan, sekä miten konseptit turvallisuudesta ja yksityisyydestä kietoutuvat datasta käytävään keskusteluun. Tämän jälkeen perehdytään tarkemmin yksilöiden oman datan hallinnoinnin mahdollistavaan lohkoketjuteknologiaan ja sen mahdollisuuksiin. Lopuksi tutkimuksessa esitellään toteutettu kvalitatiivinen tutkimus, jossa hyödynnetään teknologian hyväksyntää selittämään ja ennustamaan kehitettyjä mallia teknologian hyväksynnästä.fi
dc.format.extent44
dc.language.isofi
dc.subject.otherlohkoketjuteknologia
dc.subject.otheridentiteettilompakko
dc.subject.otherhenkilötietodata
dc.titleHaasteet markkinoinnin tarkoituksiin kerättävän henkilödatan hallinnoinnissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202211215278
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysolohkoketjut
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysotutkimus
dc.subject.ysobig data


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot