University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Faniyhteisöjen vaikutus videopeleihin ja e-urheiluun

Thumbnail
View/Open
190.5 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Routakangas, Aleksi
Date
2022
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tutkielman tavoitteena on tehdä kirjallisuuskatsaus ja esittää, miten faniyhteisöt voivat vaikuttaa ja ovat jo vaikuttaneet videopeleihin ja e-urheiluun ja samalla antaa esimerkkejä ja tukea aikaisempien artikkelien pohjalta. Tuloksia tarkastellaan eri perspektiiveistä ja niitä vertaillaan toisiinsa päästäksemme johtopäätöksiin, joista voidaan päätellä, miten suuri näiden yhteisöjen vaikutus on.
Keywords
fanius videopelit elektroninen urheilu digitaaliset pelit pelit peliteollisuus vaikutukset
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202205202814

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4766]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Overwatch-e-urheilu ja sukupuolen ja kansallisuuden (uudelleen)muotoutumiset 

    Ruotsalainen, Maria (Suomen pelitutkimuksen seura, 2022)
    Lektio 23.8.2022 Jyväskylän yliopistossa
  • "I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch 

    Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria (ACM, 2019)
    Esports phenomena have grown rapidly in recent years, and so has research on the topic. Some of the research has also addressed esports fandom (see e.g. Taylor 2012). Nevertheless, studies comparing and contrasting how ...
  • From basements to stadiums : representations of esports in online newspapers 

    Tikkanen, Sami (2019)
    Videopelien pelaaminen on kasvattanut suosiotaan räjähdysmäisesti viime vuosikymmenen aikana. Tämä ilmiö näkyy myös kilpailullisen videopelaamisen eli e-urheilun menestyksessä, mikä on noussut uutisten otsikoihin. Suuresta ...
  • Johdanto : Pelit kulttuurina ja kulttuurissa 

    Friman, Usva; Arjoranta, Jonne; Kinnunen, Jani; Heljakka, Katriina; Stenros, Jaakko (Vastapaino, 2022)
  • Puettavien teknologioiden sekä tiedonlouhinnan vaikutukset urheiluun 

    Koistinen, Juuso (2020)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan sitä, miten puettavat teknologiat ja niistä saatu data vaikuttavat urheiluun. Tutkielman tavoitteena on selvittää millaisia hyöytyjä tällaisen puettavan teknologian sovelluksen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre