@realDonaldTrump tweets : How Donald Trump Talks About Different Ethnic Groups on His Twitter Account
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää miten Donald Trump puhui erilaisista etnisistä vähemmistöistä Twitter-tilillään ennen presidenttiyttään (2013-2016) ja sen aikana (2017-2021). Erityisesti kiinnostuksen kohteena on se, millä tavoilla hän tuo esille omia mielipiteitään. Työn tutkimuskysymykset ovat, millaisia kielellisiä valintoja hän tekee puhuessaan tietyistä etnisistä ryhmistä ja onko hänellä jokin vakiintunut tapa käyttää kieltä puhuessaan näistä ryhmistä. Tutkimusaineisto kerättiin Twitter-arkistoista ja Google-kuvahaun kautta. Aineisto koostuu 12 tviitistä ennen hänen presidenttikauttaan, ja 23 tviitistä hänen presidenttikautensa ajalta.
Tviitit analysoitiin hyödyntämälla kriittistä diskurssianalyysia.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sociolinguistic upsets and people of color in social media performances
Leppänen, Sirpa; Westinen, Elina (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Particularly since the refugee “reception crisis” in 2015, Finland has started transforming into a more diverse and multicultural society. These societal changes have also been accompanied by sociolinguistic change, as ... -
Ethnic differences in utilization of online health information sources : A test of the social inequality hypotheses
Rosenberg, Dennis (SAGE Publications, 2023)The goal of the current study was to understand ethnic differences in use of online health information sources. Social stratification and social diversification hypotheses were used as study’s theoretical framework. The ... -
When Social Media Influencers go Political : An Exploratory Analysis on the Emergence of Political Topics Among Finnish Influencers
Suuronen, Aleksi; Reinikainen, Hanna; Borchers, Nils S.; Strandberg, Kim (Routledge, 2022)Social media influencers are often understood as non-political actors who, due to the impact they exert on their followers’ purchase decisions and brand attitudes, play an important role in marketing and branding. In recent ... -
Who holds the real influence? : generation z’s perceptions on influencers and social influence
Kääpä, Laura (2021)Sosiaalisessa mediassa toimivien vaikuttajien määrä on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina. Organisaatiot pyrkivät luomaan näiden sosiaalisen median vaikuttajien kanssa samaistuttavia sisältöjä, joiden avulla tavoitellaan ... -
Terrains of struggle : the Finnish forest industry cluster and corporate community responsibility to Indigenous Peoples in Brazil
Myllylä, Susanna (University of Jyväskylä, 2015)