dc.contributor.advisor | Mäntylä, Katja | |
dc.contributor.author | Cordoba, Piia | |
dc.date.accessioned | 2022-04-25T07:39:55Z | |
dc.date.available | 2022-04-25T07:39:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80684 | |
dc.description.abstract | Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee afroamerikkalaisten aseman kehityskulkua Yhdysvalloissa. Tutkielmassa tarkastellaan merkittäviä historiallisia tapahtumia ja niiden vaikutusta nykyisessä yhteiskunnassa. Lukija saa laajan kuvan siitä, miten rotuerotteluun pohjautuvat epäoikeudenmukaisuudet ovat juurtuneet maan rakenteisiin. Yhteistoiminnalliseen kielten oppimiseen perustuva opetusmateriaalipaketti antaa työkalut yhteiskunnan tapahtumien kriittiseen analysointiin ottamalla samalla huomioon historialliset, ideologiset, poliittiset ja kulttuurilliset näkökulmat. Oppilaat oppivat tunnistamaan ja ymmärtämään sosiaalista eriarvoisuutta. Kokonaisuudessaan tutkielma antaa kattavan ymmärryksen Yhdysvaltojen kulttuurista ja Afroamerikkalaisten pitkästä matkasta kohti sosiaalista oikeudenmukaisuutta. | fi |
dc.description.abstract | This thesis addresses some of the significant historical events that marked the trajectory of
Black People in American society. To comprehend what is happening today, it is important
to acknowledge what historical moments have led to the current state of society that is
entrenched with racial injustices. The material package allows students to analyse society
and significant events through critical lenses, taking into account the historical, ideological,
political, and cultural aspects. It helps students to recognize and comprehend current social
inequalities. All in all, students will have a more comprehensive understanding of
American culture and the African American journey. | en |
dc.format.extent | 119 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | structural racism | |
dc.subject.other | cooperative language learning | |
dc.title | The African American Journey - A Material Package for Teachers | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202204252361 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | sosiaalinen oikeudenmukaisuus | |
dc.subject.yso | afroamerikkalaiset | |
dc.subject.yso | rasismi | |
dc.subject.yso | koulutus | |
dc.subject.yso | rotusyrjintä | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | kulttuuri | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | social justice | |
dc.subject.yso | African Americans | |
dc.subject.yso | racism | |
dc.subject.yso | education and training | |
dc.subject.yso | racial discrimination | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | culture | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |