dc.contributor.author | Maijala, Minna | |
dc.contributor.author | Mutta, Maarit | |
dc.contributor.editor | | |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T08:26:24Z | |
dc.date.available | 2022-02-10T08:26:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Maijala, M., Mutta, M. (2022). Robotti luokkahuoneen ekosysteemissä : robotit kestävän kehityksen tavoitteiden edistäjinä?. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>.13(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/robotti-luokkahuoneen-ekosysteemissa-robotit-kestavan-kehityksen-tavoitteiden-edistajina | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79739 | |
dc.description.abstract | Kielten opetus on nopeasti muuttuvassa maailmassa jatkuvasti uusien haasteiden edessä. Monet näistä haasteista liittyvät kulttuurien kohtaamiseen, monikielisyyteen ja oppimisympäristöjen muuttumiseen teknologisen kehityksen myötä. Seuraavassa pohdimme, miten robotin saapuminen luokkaan vaikuttaa luokkahuoneen ekosysteemiin ja miten sen käyttö voi edesauttaa kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista robottiavusteisessa kielten oppimisessa. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2022/robotti-luokkahuoneen-ekosysteemissa-robotit-kestavan-kehityksen-tavoitteiden-edistajina | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | sosiaalinen robotti | |
dc.subject.other | luokkahuonevuorovaikutus | |
dc.subject.other | robottiavusteinen kielenoppiminen | |
dc.subject.other | luokkahuone | |
dc.title | Robotti luokkahuoneen ekosysteemissä : robotit kestävän kehityksen tavoitteiden edistäjinä? | |
dc.type | journal article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202404152870 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 13 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2022 Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | transmedia | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | kestävä kehitys | |
dc.subject.yso | robotit | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | opetusteknologia | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28349 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8470 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2619 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4418 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |