Opiskelutulkin työ ja työtyytyväisyys
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Young deaf and hard-of-hearing people's plurilingual mediascape and digital interaction
Sivunen, Ulla (University of Vienna, 2023) -
Ohjaava opetuskeskustelu suomalaisella viittomakielellä : tapaustutkimus kuuron oppilaan matematiikan opetuksesta
Kosonen, Armi (2014)Suomalaisen viittomakielen pro gradu –työssäni tarkastelen kuuron oppilaan viittomakielistä opetusta vuorovaikutuksen näkökulmasta. Tutkimusaineisto koostuu kahdesta matematiikan yksilöopetustunnista. Tutkimuksen ... -
English in interpretation to Finnish Sign Language : the forms and functions of chaining sequences in educational interpreting
Alapuranen, Marjo-Leea (2017)Tässä tutkimuksessa selvitettiin ketjutusta (chaining) kieleilyn (languaging) käytänteenä viittomakielen tulkkauksessa. Tutkimuskysymyksinä esitettiin, mitä semioottisia resursseja viittomakielen tulkit käyttivät englantia ... -
The Marginalisation of Finely Tuned Semiotic Practices and Misunderstandings in Relation to (Signed) Languages and Deafness
Tapio, Elina (De Gruyter Mouton, 2014)When people draw on the available modal resources (e.g. gestures) in specific contexts over time, those resources come to display regularities. The more a community uses and regulates those resources, the more fully and ... -
Configuring interactional space in interpreter-mediated deaf-hearing interaction in mobile task transitions
Laine, Minttu (Elsevier, 2024)This paper investigates the offerings the concept of interactional space, when it is applied to study the co-present sighted participants’ access to participation in sign language interpreter-mediated deaf-hearing interaction. ...