The Chain of Control in Results-based Management in Finnish Universities
Järvenpää, M., Kallio, K.-M., Kallio, T., & Rautiainen, A. (2021). The Chain of Control in Results-based Management in Finnish Universities. In Z. Hoque (Ed.), Public Sector Reform and Performance Management in Developed Economies : Outcomes-Based Approaches in Practice (pp. 177-192). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003004080-9-12
Toimittajat
Päivämäärä
2021Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Responsible Management, Learning, Digitalization & StrategyKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)Accounting ChangeLaskentatoimiBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Responsible Management, Learning, Digitalization & StrategySustainable Business and Economy (focus area)Accounting ChangeAccountingBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© 2021 Taylor & Francis
This chapter deals with the results-based management implemented in Finnish universities as a part of the neo-liberal managerial idea of a “corporate university.” Analyzing the entire chain of control – from the government level (planning) to the university level (performance management) before finally addressing the personnel level (perceptions of control) – the chapter acknowledges the conflicting views of different stakeholders and the potential for confrontation concerning the different goals as reflected by performance measurement. The key findings of the chapter indicate that the chain of control does not function as planned – that the perceptions and intentions of control among stakeholders differ dramatically.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-43516-5Kuuluu julkaisuun
Public Sector Reform and Performance Management in Developed Economies : Outcomes-Based Approaches in PracticeAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/98892166
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1343]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
University-wide, top-down curriculum reform at a Finnish university : Perceptions of the academic staff
Honkimäki, Sanna; Jääskelä, Päivikki; Kratochvil, Joachim; Tynjälä, Päivi (Routledge, 2022)This study examines academic staff’s perceptions of a university-wide, top-down curriculum reform in terms of the management of the reform, the support provided by the university’s administration, and the utilisation of ... -
Mikä meitä ohjaa? : artikkelikokoelma Jyväskylässä 5.-6.9.2005 järjestetystä korkeakoulutuksen tutkimuksen IX symposiumista
Aarrevaara, Timo; Herranen, Jatta; Korkeakoulutuksen tutkimuksen symposiumi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006) -
Legitimations of Finnish education export : exploring the plurality of guiding principles
Juusola, Henna; Nokkala, Terhi (Routledge, 2022)This paper explores the legitimation of Finnish education export (EE) activities linked to higher education institutions. As a small non-English speaking country with only recent involvement in the EE market, Finland ... -
KKJKT project: An investigation into crisis leadership at Finnish universities and universities of applied sciences using panel discussions and surveys
Perkins, Marc; Saarinen, Taina; Siekkinen, Taru; Laine, Kati; Minkkinen, Laura; Pekkola, Elias (University of Jyväskylä, 2024)COVID-19-pandemia osoitti, että koulutuksen jatkuvuuteen pyritään myös poikkeusoloissa, ja että koulutusjärjestelmän kriisinkestävyyttä arvostetaan. Koulutuksen kriisijohtamisen tutkimus ennen COVID-pandemiaa keskittyi ... -
Legitimacy and relevance of a performance measurement system in a Finnish public-sector case
Mättö, Toni; Anttonen, Jenna; Järvenpää, Marko; Rautiainen, Antti (Emerald, 2020)Purpose This study investigates the difficulties involved in translating stakeholder expectations into action and maintaining legitimacy through the use of a performance measurement system (PMS) created in a Finnish ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.