Vanhempien uskomukset lapsen prososiaalisesta käyttäytymisestä
Tekijät
Päivämäärä
1991Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijän oikeussännön alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä kvarten Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Haastava käyttäytyminen, haastava arki : vanhempien kokemuksia autismiin liittyvästä haastavasta käyttäytymisestä
Nieminen, Birgit (2015)Tämän pro gradu –tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia kokemuksia autististen lasten vanhemmilla on haastavan käyttäytymisen vaikutuksista ja arjen selviytymiskeinoista. Autismiin, joka on neurologinen ... -
Vanhempien ja opettajien lapsen taitoja koskevien uskomusten yhteydet lapsen oppijaminäkuvan kehitykseen : väitöskirja
Pesu, Laura (Niilo Mäki Instituutti, 2017)Koulunkäynti on merkittävä osa lasten elämää. Lapset viettävät koulussa suuren osan arkipäivistään, ja näin ollen monet heidän kokemuksistaan liittyvät koulumaailmaan. Sen lisäksi, että koulussa opitaan uusia taitoja, ... -
Vanhempien odotusten ja uskomusten yhteys lapsen varhaisen kouluvaiheen suoritusmotivaatioon ja lukutaitoon
Ruotsalainen, Maria (2008) -
Miten lapsen tarkkaavuuden, keskittymisen ja toiminnanohjauksen ongelmat näkyvät viidessä eri käyttäytymisen arvioinnissa sekä vanhempien ja opettajien tulkinnoissa?
Nurmi, Meri (2017)Tässä tutkimuksessa haluttiin tarkastella Behavioral and Emotional Rating Scale (BERS), Strenghts and Difficulties Questionnaire (SDQ), Viivi (5-15), Home Situation Questionnaire (HSQ) ja School Situation Questionnaire ... -
ADHD leimana : vanhempien kokemukset lapsen sosiaalisen stigman rakentumisesta
Salo, Ninni (2015)Erving Goffmanin sosiaalisen stigman teorian kautta on mahdollista tarkastella yksilöiden erilaisia ominaisuuksia, joihin ympäristö liittää poikkeavan merkityksen. Tässä tutkimuksessa stigma-attribuutin muodostaa ADHD ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.